کلاهبرداری 330 میلیون ریالی با درج آگهی جعلی استخدام

جمعه ، 19 آذر 1400 ، 18:56
رئیس پلیس فتا استان مازندران از شناسایی و دستگیری فردی خبر داد که در فضای مجازی با دسترسی به حساب کاربری اینستاگرام اقدام به کلاهبرداری به مبلغ 45.000.000.000 از شهروندان می‌کرد.


سرهنگ دوم سامع خورشاد رئیس پلیس فتا استان مازندران در گفتگو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا در تشریح این خبر اعلام کرد: در پی شکایت چندتن از شهروندان مازندرانی درخصوص هک اکانت پیج اینستاگرام و کلاهبرداری از دنبال کننده های آنان تحت عنوان نیاز مالی، پرونده اولیه با هماهنگی مقام قضائی تشکیل و با ثبت اظهارات شکات موضوع در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.


وی ادامه داد: با ارائه مستندات شکات مشخص شد متهم با سوء استفاده از ضعف امنیتی موجود در اکانت شاکی، دسترسی به اکانت پیدا نموده و با ارسال پیام‌های جعلی از سایر کاربران کلاهبرداری می کردند.


سرهنگ خورشاد افزود: با اقدامات تخصصی صورت گرفته توسط تیم کارشناسان این پلیس مشخص شد متهم ساکن یکی از شهرهای پایتخت بوده، که با هماهنگی مقام قضائی کارآگاهان اداره مبارزه با جرایم سایبری پلیس فتا استان مازندران طی عملیاتی پیچیده موفق به شناسایی و دستگیری نامبرده شدند.


رئیس پلیس فتا استان مازندران در راستای انگیزه این متهم سایبری گفت: در تحقیقات تخصصي صورت پذيرفته متهم در ابتدا موضوع پرونده را کاملا انکار کرد ولی با مواجه با ادله ديجيتال جمع آوري شده چاره اي جز اعتراف نداشته و به مبلغ 45.000.000.000 ریال کلاهبرداری اینترنتی اقرار نمود وانگیزه اش را کسب منفعت مالی بیان داشت .


این مقام انتظامی به کاربران توصیه کرد: کاربران فضای مجازی در صورت استفاده از پیام های رسان‌ها، تنظیمات امنیتی را انجام دهند و به هیچ عنوان از برنامه های ناشناخته استفاده  نکنند و برنامه های مورد نیاز خود را از منابع معتبر دانلود کنند و از نصب برنامه‌هایی که تحت عناوین افزایش فالور و ...که دسترسی غیرمجاز و غیر متعارف به اطلاعات کاربر می گیرد ، خودداری کنند.


سرهنگ خورشاد خاطرنشان کرد: سایت پلیس فتا به آدرس الکترونیکی www.cyberpolice.ir آماده دریافت گزارش های مردمی بوده و همچنین کاربران گرامی می‌توانند آخرین اخبار حوادث و رویدادهای سایبری را از این سایت دریافت کنند وشماره تماس 096380به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به سوالات شهروندان در سراسر استان است.

► کلاهبرداری جمعه سیاه؛ چگونه ایمن خرید کنیم
کلاهبرداری با سوء استفاده از " ضعف امنیتی موجود در اکانت پیج اینستاگرام " ◄

مطالب مرتبط
بنر