اعتماد بی‌جا، عامل برداشت غیرمجاز

سه شنبه ، 23 آذر 1400 ، 18:26
رئیس پلیس فتا استان چهارمحال و بختیاری از شناسایی و دستگیری فردی که اقدام به برداشت غیرمجاز از حساب یکی از شهروندان کرده بود،خبر داد.


پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس فتا: سرهنگ مرتضی عسگری رئیس پلیس فتا استان چهارمحال و بختیاری در تشریح این خبر گفت: در پی وصول شکوائیه یکی از شهروندان به پلیس فتا مبنی بر برداشت غیرمجاز از حساب بانکی، موضوع برای شناسایی و دستگیری عاملان جرم در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.


وی ادامه داد: در جریان رسیدگی به پرونده موردنظر با اقدامات پلیسی و فنی خاص متهم شناسایی و با دستور مقام قضایی به این پلیس انتقال داده شد.


این مقام انتظامی افزود: در تحقیقات به‌عمل‌آمده ، متهم با مشاهده مستندات کافی پرونده به بزه ارتکابی خود اعتراف  نموده و بیان داشت شاکی پرونده از آشنایان وی بوده که با سوءاستفاده از اعتماد او، پس از دست‌یابی به اطلاعات حساب بانکی، اقدام به برداشت غیرمجاز از حساب فرد شاکی می‌نماید.


سرهنگ عسگری در ادامه به شهروندان توصیه کرد: از اعتماد و در اختیار قرار دادن اطلاعات بانکی خود به دیگران خودداری نمایند و به‌منظور جلوگیری از بروز چنین اتفاقاتی پیامک بانکی و رمز دومرحله‌ای خود را فعال نمایند تا در جریان تمام تراکنش‌های مالی خود قرار بگیرند.


این مقام انتظامی از شهروندان درخواست کرد :توصیه‌های پلیس فتا را جدی بگیرند و در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک، آن را از طریق سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir در بخش ارتباطات مردمی‌ گزارش کنند.

► دستگیری عاملان کلاهبرداری با شگرد اسکیمینگ توسط پلیس فتا
خالی شدن کیف پول دیجیتال توسط دوست شاکی ◄

مطالب مرتبط
بنر