دو میلیارد ریال ارز دیجیتال سرقت شده به شاکی بازگردانده شد

جمعه ، 17 دی 1400 ، 17:01

رئیس پلیس فتا استان مرکزی از بازگرداندن دو میلیارد ریال ارز دیجیتال سرقت شده از کیف پول شاکی اراکی خبر داد.


پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس فتا: سرهنگ احسان آنقی رئیس پلیس فتا استان مرکزی در تشریح این خبر گفت: در پی مراجعه شاکی به پلیس فتا استان و ارائه مرجوعه قضایی مبنی بر به سرقت رفتن ‏ارزهای دیجیتال از کیف پول الکترونیکی‌اش،‎ ‎موضوع در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.


این مقام مسئول افزود: شاکی در اظهارات اولیه خود بیان داشته بود که دو میلیارد ریال ارز دیجیتال در کیف پول خود داشته است که به‌صورت غیرمجاز برداشت‌شده‌اند و رمز و پسورد کیف پول خود را در اختیار هیچ‌کسی قرار نداده است.


سرهنگ آنقی بیان کرد: با اقدامات کارشناسی و فنی و ردگیری تراکنش‌های انجام‌شده، متهمین شناسایی و پس از هماهنگی قضایی به همراه ادله قضایی به پلیس فتا منتقل شدند.


وی افزود: در ادامه پس از مواجهه شاکی پرونده با دو نفر متهم دستگیرشده، مشخص گردید یکی از این افراد از همکاران شاکی پرونده بوده و با کمک دوست خود پس از دسترسی به کیف پول دیجیتال فرد قربانی اقدام به سرقت از آن نموده‌اند.


اين مقام انتظامي در پایان بیان داشت: متهمین پس از مشاهده ادله قاطع پلیس به جرم خود اقرار کرده و اعلام داشتند که با سوءاستفاده از اعتماد شاکی و با دسترسی به گوشی وی، اطلاعات کیف پول الکترونیکی را به دست آورده و دارایی‌های کیف پول وی را به سرقت برده‌اند که پس از هماهنگی قضایی مبلغ سرقت شده از شاکی پرونده به ایشان بازگردانده شد.


رئیس پلیس فتا استان مرکزی با اشاره به مخاطرات ورود بدون دانش و آگاهی کافی به بازار پر تب‌وتاب رمز ارزها گفت: اطلاعات شخصی و رمزهای عبور خود را با ایمنی بالا انتخاب کنید و این اطلاعات را به‌هیچ‌وجه در اختیار دیگران قرار ندهید و در صورت مواجهه با موارد مشکوک یا بروز مشکلات احتمالی در فضای مجازی با کارشناسان مرکز فوریت‌های سایبری پلیس به شماره 096380 تماس گرفته و از راهنمایی و مشاوره افسران پلیس بهره‌مند گردید.

► ترفند کلاهبرداران ؛ شکار طعمه ها از بین کاربران سایت آگهی محور دیوار
زمینگیر شدن باند60 میلیاردریالی کلاهبرداری اسکیمری ◄

مطالب مرتبط
بنر