کلاهبرداران در کمین هستند، در نصب اپلیکیشن ها دقت کنید

چهارشنبه ، 27 بهمن 1400 ، 11:10

رئیس پلیس فتا اصفهان در خصوص طراحی و انتشار اپلیکیشن های جعلی توسط کلاهبرداران سایبری با هدف سرقت اطلاعات کاربران، هشدار داد.


پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا: سرهنگ سيد مصطفي مرتضوي، رئیس پلیس فتا اصفهان در خصوص رعایت این نکته امنیتی گفت:در مارکت های اندرویدی، نرم‌افزارهای متنوع در دسته‌بندی‌های مختلف عرضه می‌شوند که یکی از شگردهای کلاهبرداران، ساخت نرم‌افزارهای مخرب و سوءاستفاده‌های مالی و هویتی از کاربرانی است که دانش کافی در این خصوص ندارند.


وي افزود: نخستین گام در راستای پیشگیری از سوءاستفاده‌های کلاهبرداران اینترنتی، دانلود و بارگزاری  اپلیکیشن‌ها از سایت های مرجع و مارکت های معتبر و عدم دریافت از طریق موتورهای جستجوگر است.


این مقام انتظامی در خصوص دسترسی‌های اپلیکیشن نصب‌شده بر روی تلفن همراه کاربران گفت: باید دقت شود که برنامه نصب‌شده بر روی تلفن همراه به چه بخش‌هایی از گوشی توسط کاربر دسترسی می گیرد و نباید بدون توجه به نوع دسترسی ارائه مجوز آن را تایید کنند.


وی تصریح کرد: در دانلود نرم‌افزارهای کاربردی باید به تعداد نصب برنامه توجه شود و نظراتی که دیگران درباره نرم‌افزار موردنظر داده‌اند، می‌تواند حاوی اطلاعات مهمی از عملکرد صحیح برنامه باشد.


سرهنگ مرتضوی گفت: کلاهبرداران با تبلیغ نرم‌افزارهای جعلی در شبکه‌های اجتماعی کاربران را به دانلود و خرید ترغیب می‌کنند و ‌با پرداخت های درون برنامه ای کاربران را به درگاه‌های جعلی هدایت می‌کنند که این موضوع موجب کلاهبرداری و برداشت‌های غیرمجاز از حساب آنها می‌شود.


رئیس پلیس فتا اصفهان خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه این نرم‌افزارها به اطلاعاتی از جمله لیست مخاطبین و پیامک ها دسترسی می گیرند، پیامک های جعلی حاوی لینک دانلود برنامه را برای سایر کاربران نیز ارسال و به این ترتیب ابعاد شگرد کلاهبرداری را گسترش می دهند.

► سرقت بیش از 2 هزار دلار ارز دیجیتال از کیف پول یک شهروند شیروانی
دستگیری کلاهبردار میلیاردی باشگرد فروش خودرو در سایت دیوار ◄

مطالب مرتبط
بنر