گروه هکر تعویض سیم کارت به دلیل سرقت پول دستگیر شدند

چهارشنبه ، 27 بهمن 1400 ، 11:10

هشت نفر از اعضای گروه هکر تعویض سیم کارت، اخیرا توسط پلیس ملی اسپانیا به دلیل سرقت پول از طریق به خطر انداختن حساب های بانکی قربانیانشان دستگیر شدند.


هدف اصلی این عوامل:

این گروه، قربانیان خود را با حملات فیشینگ هدف قرار می دهند سپس اطلاعات شخصی آنها را بدست آورده و بعد از آن، برای سرقت پول، اقدام به سرقت از تمام حساب های بانکی آنلاین می کنند. در فروشگاه های تلفن، این عوامل ، کارمندان را متقاعد می کنند تا شماره تلفن های احتمالی قربانیان خود را به سیم کارت هایی که تحت نظارت هکرها هستند، منتقل کنند.


داده های هدفمند

در اینجا مهاجم خود را به عنوان سازمان های قانونی مانند بانک یا هر سازمان مالی دیگری برای سرقت اطلاعات شخصی و محرمانه قربانی با اجرای حمله فیشینگ از طریق زیر معرفی می کند:

پیامک

 پست الکترونیک

 برنامه های پیام رسانی فوری


در حالی که هکرها پشت پرده این سرقت اطلاعات شخصی هستند، اطلاعات زیر را از قربانیان خود سرقت می کنند:

-رمزهای عبور(پسوردها)

- شماره کارت های اعتباری

 -کپی مدارک شناسایی

- شماره های دیبیت کارها

 -مخاطبین

 -هک اکانت های شبکه های اجتماعی

 -دور زدن خدمات 2FA بر اساس پیامک

- کپی از DNI


حرکت مخفیانه

عوامل تهدید از فتوکپی های سرقت شده از شناسنامه قربانیان استفاده می کنند که از طریق آن ظاهر فیزیکی قربانیان مورد نظر خود را تقلید می کنند. پس از آن، مهاجمان کارکنان فروشگاه های تلفن را متقاعد می کنند که شماره تلفن قربانی مورد نظر را در سیم کارت جدید تکرار کنند. با این حرکت مخفیانه، عوامل تهدید به سلاح اصلی دسترسی پیدا می کنند که از طریق آن می توانند چندین داده مهم و محرمانه قربانی خود را به راحتی هک کنند.


این چیزی است که پلیس ملی اسپانیا بیان کرد: هشت زندانی مستقر در کاتالونیا و در سراسر اسپانیا فعالیت می کنند که از طریق پیام های مخرب و معرفی خود به عنوان یک بانک، اطلاعات شخصی و اطلاعات بانکی را به دست آورده اند تا به حساب قربانیانی که هویت آنها را از طریق جعل اسناد رسمی سرقت کرده اند دسترسی پیدا کنند.


برای پیچیده تر کردن حمله، مهاجمان با استفاده از حساب های آنلاین بانک های مختلف در سراسر اروپا، چند تراکنش به نام قربانیان خود انجام می دهند. علاوه بر این، پلیس ملی اسپانیا تاکید کرده است که در مجموع هشت مظنون را دستگیر کرده است که از میان آنها هفت نفر توسط پلیس در بارسلونا و یک نفر در سویا دستگیر شده اند. نه تنها این، آنها حتی نیز مدعی شده اند که در بخشی از عملیات خود، دوازده حساب بانکی را نیز مسدود کرده اند.

► دستگیری عامل کلاهبرداری با رسید جعلی
سرقت بیش از 2 هزار دلار ارز دیجیتال از کیف پول یک شهروند شیروانی ◄

مطالب مرتبط
بنر