برخورد قاطع پلیس فتا با عاملان انتشار تصاویر ساخت ، تولید و توزیع مواد محترقه

يكشنبه ، 14 اسفند 1401 ، 15:27

رئیس پلیس فتا خراسان رضوی از رصد و پایش فضای سایبری و برخورد قاطع و قانونی کارشناسان پلیس فتا با عاملان انتشار تصاویر مرتبط با هرگونه ساخت و تولید و توزیع مواد محترقه و آتش زا در بستر اینترنت خبر داد.


پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا : سرهنگ "جواد جهانشیری " در تشریح خبر گفت: همه ساله با نزدیک شدن به چهارشنبه آخر سال متاسفانه شاهد حوادث دلخراش و ناگواری از سوی برخی نوجوانان و جوانان ناآگاه از رفتارهای پرخطرخود در حوزه چهارشنبه اخر سال هستیم که به نوعی چهارشنبه سوری را تبدیل به چهارشنبه سوزی می کنند.


سرهنگ جهانشیری افزود: با رصد و پایش فضای مجازی توسط کارشناسان پلیس فتا مشخص شد افراد سود جو و فرصت طلب فضای سایبری را فضایی مساعد برای جذب مخاطب و ساخت و تولید و توزیع مواد محترقه و آتش زا در بستر اینترنت می دانند.


وی گفت: پلیس فتا استان خراسان رضوی با بهره‌گیری از تمامی ظرفیت‌های موجود شناسایی افراد سودجو و فرصت طلب را در دستور کار عاملان فروش مواد محترقه خطرناک و آتش‌زا در فضای مجازی را به صورت ویژه در دستورکار خود قرار داده است.


سرهنگ جهانشیری بیان داشت : کارشناسان پلیس فتا اقدامات گسترده‌ای را برای شناسایی سایت، وبلاگ‌ها و صفحات شبکه‌های اجتماعی که اقدام به انتشار مطالب در خصوص روش ساخت، تبلیغ و عرضه مواد محترقه در فضای مجازی می‌ کنند را آغاز کرده اند.


وی با اشاره به ضعف و عدم نظارت برخی والدین گفت: متاسفانه کودکان و نوجوانان این عزیزان در معرض خطر دسترسی به تهیه و حتی توزیع مواد محترقه از طریق آموزش و تبلیغات در فضای مجازی می کنند.


رئیس پلیس فتا استان خراسان رضوی افزود: فروشگاه‌های اینترنتی که این فرصت را در اختیار فروشندگان این محصولات خطرناک قرار می‌دهند نیز آگاه باشند این عمل جرم بوده و برابر قانون مجازات لازم تعیین گردیده است.


سرهنگ جهانشیری خاطرنشان کرد: وب‌سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش اخبار و حوادث و بخش گزارشات مردمی قابلیت بهره برداری اخبار و حوادث و همکاری متقابل جهت گزارشات مردمی را دارا می باشد همچنین کاربران با مراجعه به درگاه موصوف می‌توانند راهنمایی‌های لازم را دریافت نمایند و موارد مشکوک را در سامانه پاسخگویی فوریت‌های سایبری و شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰  با همکاران ما در میان بگذارند

► انتشار بدافزار بانکی TeaBot Android از طریق برنامه‌های فروشگاه Google Play
مجرمین سایبری در خریدهای آخر سال، در کمین‌ هستند ◄

مطالب مرتبط
بنر