کلاهبرداری با ترفند " برنده شدن در رادیو جوان"

شنبه ، 14 اسفند 1400 ، 15:27

رئیس پلیس فتا غرب استان تهران خبر داد: کاربران فضای مجازی مراقب باشند که مجرمان سایبری با جعل آرم صدا وسیما در کمین کلاهبرداری از آنها هستند.


پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا: سرهنگ سید نظام موسوی رئیس پلیس فتا غرب استان تهران در تشریح این خبر اظهار داشت: در پی افزایش مراجعه تعدادی از شهروندان طی چند هفته اخیر که با در دست داشتن مرجوعه قضایی خواهان رسیدگی به برداشت غیر مجاز از حسابشان از طریق مسابقه رادیویی را داشتند، رسيدگي به این موضوع درش دستور کار کارشناسان پليس فتا قرار گرفت.


این مقام انتظامی گفت: فرد کلاهبردار با درج لوگو صداسیما در صفحه واتساپ خود و برقراری تماس و ادعای برنده شدن در قرعه کشی شهروندان را به جهت دریافت جایزه به پای دستگاه عابربانک هدایت می کرد و در نهایت کارت بانکی حساب قربانیان را خالی می نمود که بعد از اقدامات تخصصی و فنی‌ تیم کارشناسان پليس فتا متهم شناسایی و دستگیر شد.


رئیس پلیس فتا غرب استان تهران تصریح کرد: پلیس فتا با هرگونه فعالیت سوء و کلاهبرداری مجرمان اینترنتی برخورد کرده و در این خصوص هیچ‌گونه ملایمتی نخواهد داشت.


وی از شهروندان خواست : در صورت مواجهه با هرنوع مشکلی با مراجعه به سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir از مشاوره‌ها و راهنمایی‌های کارشناسان این پلیس استفاده کنند.

► کلاهبرداری از شهروندان با برگزاری دوره آموزش ارز دیجیتال
شهروندان، قربانی کلاهبرداری اینترنتی در خرید و فروش سایت‌های واسط ◄

مطالب مرتبط
بنر