برداشت از حساب با ترفند اهدای کمک هزینه سفر زیارتی کربلا

شنبه ، 21 اسفند 1400 ، 13:19

رئیس پلیس فتا اصفهان از شناسایی کلاهبردار تلفنی خبر داد و گفت: این متهم به بهانه برنده شدن در قرعه کشی سفر کربلا پس از اخذ اطلاعات کارت بانکی و رمز یکبار مصرف افراد اقدام به کلاهبرداری از طعمه های خود می‌کرد.


پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا: سرهنگ سيد مصطفي مرتضوي، رئیس پلیس فتا اصفهان در این خصوص گفت: به دنبال شكايت شهروند اصفهاني مبني بر اينكه شخص ناشناسی به بهانه برنده شدن در قرعه کشی سفر کربلا، با وی تماس تلفنی برقرار کرده و با اقدامات فریبنده از وی کلاهبرداری کرده است، رسیدگی به موضوع در دستور کار کارشناسان قرار گرفت.


وي افزود: متهم با استفاده از ترفندهای فریبنده، مالباخته را ترغیب به ارائه اطلاعات کارت بانکی جهت واریز کمک هزینه سفر زیارتی کربلا کرده و سپس اقدام به برداشت غیر مجاز از حساب می کند.


این مقام مسئول عنوان داشت: در بررسی‌های فنی و پلیسی، متهم مورد شناسایی قرار گرفت و با هماهنگی مراجع قضائی به همراه تجهیزات و ادله‌های دیجیتالی به پلیس فتا انتقال داده شد.


سرهنگ مرتضوي گفت: برای بهره‌مندی از جوایز مسابقات و قرعه کشی‌ها نیاز به واریز وجه نیست و از ارائه اطلاعات هویتی و حساب بانکی به افراد ناشناس خودداری نمایید، همچنین جهت دریافت جوایز و هدایا به روابط عمومی سازمان مربوطه بصورت حضوری مراجعه و از باز کردن لینک های ناشناس و جعلی در شبکه های اجتماعی یا پیامک های دریافتی خودداری کنید.


رئیس پلیس فتا اصفهان خاطر نشان کرد: شهروندان می توانند تخلفات صورت گرفته در فضای مجازی را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس Cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت های سایبری لینک ثبت گزارش های مردمی با ما در میان بگذارند.


منبع

پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا

► برداشت از حساب با ترفند اهدای کمک هزینه سفر زیارتی کربلا
کلاهبرداری از شهروندان با برگزاری دوره آموزش ارز دیجیتال ◄

مطالب مرتبط
بنر