ارسال پیامک های جعلی به بهانه " نذورات نیمه شعبان" ترفند مجرمان سایبری

شنبه ، 21 اسفند 1400 ، 13:20

رئیس پلیس فتا اصفهان گفت: طی روزهای اخیر افراد فرصت طلب و کلاهبردار با سوء استفاده از مناسبت نیمه شعبان با ارسال پیامک جعلی به شهروندان، به دنبال جمع آوری کمک های مردمی و کلاهبرداری از آنان هستند.


پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا: سرهنگ سيد مصطفي مرتضوي، رئیس پلیس فتا اصفهان در خصوص این ترفند مجرمانه گفت: افراد سودجو با ارسال پیامک های جعلی حاوی لینک فیشینگ یا دانلود اپلیکیشن های جعلی اطلاعات کارت بانکی خیران را سرقت و موجودی حساب آنها را برداشت می کنند.


وی افزود: پیامک های ارسالی توسط این کلاهبرداران فاقد سرشماره رسمی است و از سیم کارت های شخصی ارسال می شود و اخیراً در شبکه های اجتماعی با جعل هویت و عکس پروفایل خود اقدام به ارسال پیام یا برقراری تماس های صوتی می نمایند.


رئیس پلیس فتا اصفهان عنوان داشت: در بسیاری از موارد کلاهبرداران با معرفی شماره‌های کارت بانکی و جمع کردن حتی مبالغ اندک از تک تک مردم، سرمایه‌های مردم را به تاراج می‌برند.


سرهنگ مرتضوی گفت: شهروندان نذورات خود را به تشکل های خیریه که دارای تاییدیه و مجوز فعالیت هستند اهدا نمایند و از واریز وجه به حساب افراد ناشناس که در شبکه های اجتماعی احساسات آنها را تحت تاثیر قرار می دهند خودداری کنند.


وی در پایان خاطر نشان کرد: شهروندان می توانند تخلفات صورت گرفته در فضای مجازی را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس Cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت های سایبری لینک ثبت گزارش های مردمی با ما در میان بگذارند.


منبع

پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا

► مبالغ نیکوکاری که هرگز به محرومان نمی‌رسد!
عودت وجه سرقت شده با اقدام سریع پلیس فتا استان قزوین ◄

مطالب مرتبط
بنر