کلاهبرداری در اینستاگرام با ترفند انتقال وجه

شنبه ، 13 فروردين 1401 ، 23:23
رئیس پلیس فتا غرب استان از شناسایی و دستگیری سازنده اکانت جعلی در اینستاگرام و درخواست انتقال وجه از دوستان و آشنایان  مالک اصلی پیج  برای کلاهبرداری از شهروندان، خبر داد.

پایگاه اطلاع ‌رسانی پلیس فتا: سرهنگ موسوی رئیس پلیس فتا غرب استان تهران در تشریح این خبر عنوان کرد؛ شخصی به پلیس فتا مراجعه و مدعی شد فردی ناشناس با ساختن اکانت جعلی در اینستاگرام با اسم و تصویر من از دوستان و آشنایانم (فالورهایم) درخواست وجه قرضی نموده است و پس از واریز وجه متوجه شدند که از طرف من نبوده و کلاهبرداری شده است.

رئیس پلیس فتا غرب استان تهران بیان داشت: کارشناسان پلیس فتا تحقیقات خود را آغاز کردند و پس از انجام اقدامات تخصصی و بکارگیری فنون تجربی و علمی هویت متهم شناسایی شده برای پلیس محرز شد و پس از تشریفات قضایی مجرم در شهرستان شهریار (غرب استان تهران) دستگیر و به پلیس فتا منتقل شد. 

این مقام سایبری افزود: متهم پس از حضور در پلیس فتا اظهار داشت با راه اندازی یک صفحه جعلی کاربران اینستاگرام با دنبال کنندگان بالا، از دوستان و آشنایان آنها با ارسال پیام در دایرکت اینستاگرام در خواست وجه نموده و سپس شماره کارت مورد استفاده خود را جهت دریافت وجه ارسال نموده است و تا کنون 100 نفر از شکات پرونده مطروحه در سراسر کشور شناسایی و با توجه به گستردگی کلاهبرداری  اقدامات در جهت شناسایی سایر شکات در دست انجام می باشد.

این مقام مسئول به مردم هشدار داد: 

1- به جهت جلوگیری از ورود غیر مجاز به پیج اینستاگرامی به هیچ عنوان از شماره تماس و اعداد مرتب جهت انتخاب رمز ورود استفاده نکنید. 

2- جهت هرگونه دادن اطلاعات  محرمانه و یا انتقال وجه از بستر اینستاگرام و یا صفحات مجازی دیگر استفاده نکنید و در صورت استفاده جهت تایید با مخاطب خود تماس صوتی حاصل نمائید.

3- هیچ گونه اطلاعات محرمانه (تصاویر خصوصی، رمز اینترنتی و اطلاعات کارت بانکی را در پیام های موجود در تلفن همراه  و صفحات مجازی)  بایگانی نکنید.

4- دنبال کنندگان خود را به صورت عمومی جهت رویت سایر اشخاص قرار ندهید.

 پلیس فتا با هرگونه فعالیت سوء و کلاهبرداری مجرمان اینترنتی برخورد کرده و در این خصوص هیچ‌گونه ملایمتی نخواهد داشت.

 رئیس پلیس فتا غرب استان تهران از هموطنان خواست : هرگونه محتوا و برنامه مشکوک را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس  www.Cyberpolice.ir  لینک مرکز فوریت‌های سایبری با پلیس فتا با ما در میان بگذارید

► مراقب مجرمین سایبری در مناسبت‌های ملی و مذهبی باشید
کلاهبرداری تلفنی با ترفند برنده شدن در مسابقات صدا و سیما ◄

مطالب مرتبط
بنر