فروشندگان بی مبالات در سایت دیوار قربانی برنامه رسید ساز جعلی شدند

چهارشنبه ، 17 فروردين 1401 ، 15:10

رئیس پلیس فتا استان خراسان رضوی از شناسایی و دستگیری عامل کلاهبرداری از فروشندگان سایت دیوار در فضای سایبری خبر داد.


به گزارش پايگاه اطلاع رسانی پليس فتا : سرهنگ جواد جهانشیری رئیس پلیس فتا استان خراسان رضوی در تشریح خبر گفت: با مراجعه چند نفر شهروندان به پلیس فتا استان و طرح شکایت مبنی بر اینکه پس از درج آگهی در سایت واسطه گر دیوار شخصی از طريق شبکه های اجتماعی نظیر واتس آپ و تلگرام با آن‌ها ارتباط برقرار نموده و پس از مراجعه حضوری و جلب اعتماد با ارائه رسيد بانکي و بیان اینکه مبلغ را پايا کرده است و طي چند ساعت آينده به‌حساب شما واريز می‌گردد کالا را تحويل گرفته و علی‌رغم گذشت زمان تاکنون هيچ مبلغي به‌حساب واريز نگرديده است لذا رسیدگی به این موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.


این مقام انتظامی افزود: برابر اظهارات شاکیان و بررسی‌های فنی به‌عمل‌آمده معلوم شد متهم که از طریق اپلیکیشن رسید ساز جعلی اقدام به کلاهبرداری از قربانیان کرده است.


رئیس پلیس فتا استان خراسان رضوی گفت: با توجه به اينکه متهم در زمان خريد هيچ اطلاعات هويتي و يا تماس تلفني به فروشندگان نداده بوده کارشناسان پلیس فتا ظرف مدت 48 ساعت اقدامات فنی و تخصصی و تعقيب و مراقبت شبانه‌روزی متهم را مورد شناسايي قرار داده و با هماهنگی مقام قضایی دستگیر و به پلیس فتا انتقال دادند.


وی ادامه داد : در تحقیقات به عمل آمده از متهم  توسط کارشناسان پلیس فتا ، وی به چندین فقره کلاهبرداری با نرم افزار رسید ساز نظیر خرید سکه و گوشی موبایل اعتراف نمود و انگیزه خود را کسب منفعت مالی عنوان کرد .


این مقام مسئول با بیان اینکه در این کلاهبرداری تاکنون بیش از چهارده پرونده با ارزش ده میلیارد ریال تشکیل‌ شده است به کاربران هشدار داد: فروشندگان پس از دریافت رسید پرداخت، حتماً موجودی حساب خود را چک کرده و به یاد داشته باشید که حتماً پیامک واریز بانک را فعال و درصورتی‌که خدمات پیامکی ندارید، از طریق دستگاه خودپرداز موجودی خود را بررسی کنید.


رئیس پلیس فتا استان خراسان رضوی خاطر نشان کرد : سایت پلیس فتا به آدرس cyberpolice.ir مرجعی کامل از اخبار، اطلاعات و آموزش‌های سایبری بوده و کاربران با مراجعه به آن می‌توانند راهنمایی‌های لازم را دریافت نمایند همچنین در صورت نیاز می‌توانند گزارش موارد مشکوک را در سامانه پاسخگویی به فوریت‌های سایبری و یا شماره تماس 096380 به‌صورت 24 ساعته با همکاران ما در میان بگذارند.

► نکات ضروری برای تماس تصویری امن
کاهش 60 درصدی اندازه برنامه های غیرمفید در قابلیت جدید اندروید ◄

مطالب مرتبط
بنر