دستگیری عامل نشر اکاذیب و هتک حیثیت

جمعه ، 16 ارديبهشت 1401 ، 15:09

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل استان چهارمحال و بختیاری از شناسایی و دستگیری عامل مزاحمت اینترنتی، هتک حیثیت و نشر اکاذیب در شبکه‌های اجتماعی خبر داد.


پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس فتا:سرهنگ مرتضی عسگری در تشریح خبر گفت: در پی ارجاع یک فقره شکوائیه از دادسرا مبنی بر ایجاد مزاحمت، هتک حیثیت و نشر اکاذیب از طریق شبکه‌های اجتماعی، بررسی موضوع در دستور کار پلیس فتا این استان قرار گرفت.


این مقام انتظامی افزود: بر اساس تحقیقات به‌عمل‌آمده، شاکی عنوان داشت فرد یا افرادی ناشناس در شبکه‌های اجتماعی با ایجاد مزاحمت و ایجاد صفحات جعلی و اقدام به برقراری ارتباط با دوستانم موجب هتک حیثیت و ارسال موارد کذب شده‌اند که این امر موجب از بین بردن آسایش و آرامش بنده گردیده است كه از شما درخواست رسیدگی دارم.


سرهنگ عسگری ادامه داد:کارشناسان این پلیس موفق شدند‌‌ طی اقدامات فنی و پلیسی متهم را شناسایی نمایند که متهم به‌عنوان مطلع به این پلیس احضار گردید، وی درهمان ابتدا به بزه ارتکابی خود اعتراف نموده و در‌‌ اظهارت خود بیان داشت کلیه مزاحمت‌ها برای شاکی در شبکه‌های اجتماعی به هدف انتقام‌جویی و توسط شخص خودم صورت گرفته است لذا پرونده جهت سیر مراحل قضایی تحویل دادسرا گردید.


این مقام مسئول تصریح کرد: قانون می‌بایست سرلوحه رفتار و اقدامات کاربران در فضای مجازی باشد و شهروندان می‌توانند با مراجعه به سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir  ضمن اطلاع از قوانین این حوزه، از بروزترین اخبار حوزه فضای مجازی مطلع شوند.

► دوستی اینستاگرامی 200 میلیون تومان آب خورد
هموطنان مراقب پیشنهاد اجاره حساب یا کارت بانکی باشند ◄

مطالب مرتبط
بنر