دوستی اینستاگرامی 200 میلیون تومان آب خورد

جمعه ، 16 ارديبهشت 1401 ، 15:09

رئیس پلیس فتا استان خراسان جنوبی از دستگیری فردی خبر داد که با تهدید به انتشار تصاویر خصوصی یکی از شهروندان در بستر فضای مجازی مبلغ "دو میلیارد ریال" از وی اخاذی کرده بود.


پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا: سرهنگ "قدرت الوانی" رئیس پلیس فتا استان خراسان جنوبی در تشریح این خبر اظهار داشت: در پی مراجعه خانم جوانی به پلیس فتا شهرستان طبس و ارائه شکوائیه قضایی مبنی بر تهدید و اخاذی از طریق انتشار تصاویر شخصی وی در فضای مجازی توسط فردی ناشناس، موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.


وی افزود: شاکی در اظهارات اولیه خود بیان داشت مدتی پیش از طریق اینستاگرام با فردی ناشناس آشنا و پس از گذشت مدت زمانی از رابطه‌‌مان در فضای مجازی، همچنین با سوء‌استفاده از اعتمادم و به بهانه انتشار تصاویر خصوصی‌ام در فضای مجازی و ترفند‌های خاص دیگر دو میلیارد ریال از بنده کلاهبرداری نمود.


سرهنگ قدرت الوانی عنوان کرد: با اقدامات تخصصی افسران سایبری پلیس فتا شهرستان طبس ردپای مجرم در فضای مجازی شناسایی و و ضمن هماهنگی با مرجع قضایی و تعامل و همکاری پلیس آگاهی متهم دستگیر و به پلیس فتا دلالت داده شد.


این مقام سایبری گفت:در ابتدا متهم منکر بزه ارتکابی شد؛ ولی پس از مواجهه با مدارک و مستندات احصاء شده توسط کارشناسان این پلیس به ‌ناچارلب به اعتراف گشوده و بزه انتسابی را پذیرفت، همچنین از کرده خود احساس ندامت و پشیمانی داشت، لذا پرونده تکمبل و جهت سیر مراحل قانونی به دادسرا ارسال گردید. 


سرهنگ "قدرت الوانی" ضمن توصیه به شهروندان در خصوص نحوه استفاده از شبکه‌های اجتماعی، هشدار داد و یادآور شد: فضای مجازی محل مناسبی برای نگه‌داری اطلاعات خصوصی و ارسال آن به افراد ناشناس نیست و امکان سوء‌استفاده افراد فرصت‌طلب از این اطلاعات شخصی وجود دارد.


رئیس پلیس فتا خراسان جنوبی از شهروندان خواست : در فضای مجازی تحت هیچ عنوان به افرادی که با وعده‌های مختلف، قصد برقراری ارتباطات اجتماعی با آن‌ها را دارند اعتماد نکنند و به هیچ وجه اطلاعات و تصاویر شخصی خود را برای آن‌ها ارسال نکنند و در صورت برخورد با موارد مشکوک، موضوع را از طریق شماره 096380 یا سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir  بخش ارتباطات مردمی گزارش کنند.

 


منبع

پایگاه اطلا‌ع‌رسانی پلیس فتا

► مزاحمت در فضای مجازی به دلیل جواب رد شنیدن در خواستگاری
دستگیری عامل نشر اکاذیب و هتک حیثیت ◄

مطالب مرتبط
بنر