دستگیری پزشک قلابی خدمات زیبایی در پاکدشت

پنجشنبه ، 30 تیر 1401 ، 18:19

رئیس پلیس فتا ویژه شرق استان تهران از دستگیری فردی که با جعل عنوان پزشک متخصص عمل زیبایی در فضای مجازی از شهروندان اخاذی می‌کرد ، خبر داد.


پايگاه اطلاع‌ رسانی پليس فتا: سرهنگ دوم حمیدرضا سلطان آبادی در تشریح این خبر اظهار داشت: پس از اطلاع پلیس مبنی بر فعالیت یک کلاهبردار حرفه ای در زمینه عمل زیبایی و پروتز با جلب اعتماد افراد و اغفال آنها در فضای مجازی، رسیدگی به موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.


این مقام انتظامی ادامه داد: با توجه به حساسیت موضوع، تحقیقات گسترده ماموران پلیس فتا برای دستگیری این فرد آغاز و طی اقدامات فنی و تخصصی و شگردهای خاص پلیسی توانستند مخفیگاه وی را در یکی از مناطق شهرستان پاکدشت مورد شناسایی قرار داده و پس از هماهنگی با مقام قضائی در عملیاتی غافلگیرانه وی را دستگیر کنند.


رئیس پلیس فتا ویژه شرق استان تهران افزود: متهم با شماره جعلی نظام پزشکی و ارتباط صمیمانه و عاشقانه با طعمه های خود و به کارگیری شگردهای خاص و با هدف مالی ضمن سوء استفاده اخلاقی از تصاویر برخی از افراد، حدود 2 میلیارد ریال از یکی از مالباختگان اخاذی کرده بود.


این مقام مسئول با اشاره به اینکه نباید به همه تبلیغات فضای مجازی اعتماد کرد به شهروندان هشدار داد: هنگام مراجعه به مراکز درمانی یا در صورت مواجهه با چنین افرادی، حتما ابتدا ضمن بررسی سوابق آنها، از پروانه طبابت و یا مجوز فعالیت معتبر صادره از وزارت بهداشت در این مراکز مطمئن شوند و از اعتماد بی مورد به آنها خودداری کنند.


سرهنگ سلطان آبادی خاطرنشان کرد: شهروندان در صورت بروز هرگونه مشکل و مواجهه با جرائم رایانه‌ای می‌توانند با مراجعه حضوری به پلیس فتا از راهنمایی مستقیم کارشناسان و یا با مراجعه به سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir  و ثبت درخواست در قسمت درخواست های مردمی و یا با شماره گیری 096380 مرکز امـداد و فوریت‌های سایبـری به جهت استفاده از مشاوره‌ها و راهنمایی‌های کارشناسان این پلیس در جهت رفع مشکلات احتمالی خود اقدام نمایند.

► اجاره دادن کارت بانکی یعنی معاونت در انجام جرم
راه اندازی مرکز فوریت‌های سایبری در مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد ◄

مطالب مرتبط
بنر