چگونه تکنولوژی می‌تواند به موفقیت کسب و کار شما کمک کند

چهارشنبه ، 26 مرداد 1401 ، 15:45
دنیای B2B به عنوان همتای ملایم B2C شناخته می‌شود و این به دلیل این است که دو مخاطب متفاوت را هدف قرار می‌دهند. در حالی که برندهای B2C بیشتر بر احساسات مشتریان تمرکز می‌کنند، هدف برندهای B2B توجیه ارزش کسب و کارشان است. این منطقی است، زیرا B2B سازمان‌ها و شرکت‌ها را به جای افراد هدف قرار می‌دهد.

 


با این حال، برندسازی B2B بدون در نظر گرفتن تضاد آن با  B2C، با احساسات نیز به خوبی کار می‌کند. لازم نیست به تحلیل‌ها و واقعیت‌های سرد محدود شود. هنوز هم همان اصول بازاریابی و برندسازی وجود دارد هدف جذب بازدیدکنندگان مناسب به سایت شما، متمایز شدن از رقبا و نشان دادن اینکه شما راه حل ایده آلی برای مشکلات آن‌ها هستید.


و برجسته شدن شاهکار آسانی نیست زیرا بیش از یک میلیارد کسب و کار B2B در آنجا وجود دارد. سوال این است که چه کاری می‌توانید انجام دهید تا اطمینان حاصل کنید که کسب و کار شما با بقیه ترکیب نمی‌شود؟ در اینجا 6 نکته درخشان وجود دارد که به سرمایه گذاری شما کمک می کند تا عناصر منحصر به فرد خود را به نمایش بگذارد.


داستان کسب و کار خود را بگویید


احتمالاً یک شبه ایده کسب‌وکار به ذهنتان نرسیده است چیزی باید از شما الهام گرفته باشد که آن را راه اندازی کنید. احتمالاً در صنعت خود نیازی دیدید چیزی که گم شده بود و احساس کردید که می‌توانید خدمات تجاری را برای پر کردن این شکاف ارائه دهید. بنابراین، به این فکر کنید که چه چیزی شما را برای راه‌اندازی سرمایه‌گذاری تعیین کرد. هدف شما از کسب و کار چیست؟


وقتی کارشناسان صنعت را استخدام می‌کنند، مردم فردی پرشور را ترجیح می‌دهند. سوابق شما چیست، و این موضوع چگونه بر منشأ سرمایه گذاری شما تأثیر می‌گذارد؟ اشتراک‌گذاری داستان کسب‌وکار و ریشه‌های آن به شما کمک می‌کند تا به مخاطبان خود اشتیاق شرکت خود را نشان دهید.


طراحی برند خود را در نظر بگیرید


طراحی برای کمک به برندهای تجاری برای مرتبط ماندن و متمایز شدن از سایرین بسیار مهم است. بنابراین، ضروری است که پست‌های رسانه‌های اجتماعی و وب‌سایت خود را مجدداً بررسی کنید تا مطمئن شوید که طراحی با پیامی که می‌خواهید برای مخاطبان خود ارسال کنید، مطابقت دارد.


در این مرحله باید به طرز بی رحمانه‌ای با خود صادق باشید. در نظر بگیرید که آیا طراحی ساده اما همزمان چشم نواز است یا با سایر رقبای شما ترکیب می‌شود. با فرض اینکه شبیه به رویکردهای سرمایه گذاری‌های دیگر باشد، ممکن است بخواهید تغییرات اساسی برای کمک به کسب و کار خود ایجاد کنید.


طراحی برند شما عنصر اصلی سرمایه گذاری B2B شماست، بنابراین باید به آن توجه کنید. به عبارت دیگر، این هویت کسب و کار شماست عنصر کلیدی که به شما امکان می‌دهد خود را در دنیای فیزیکی و دیجیتالی بیان کنید.


کمک کننده باشید


هنگامی که مشتریان بالقوه شروع به جستجوی آنلاین برای کمک می‌کنند، ممکن است به وضوح ندانند کارآمدترین راه حل چیست. اگرچه آن‌ها متوجه می‌شوند که مشکل دارند، اما کاملا مطمئن نیستند که کدام کسب و کار آن راه حل را ارائه می‌دهد. در آن زمان است که مهارت‌های شما وارد عمل می‌شود.


ما این فرصت را دارید که به بازدیدکنندگان نشان دهید که معضل آن‌ها را درک کرده‌اید، که قبلاً با افرادی با مشکلات مشابه ملاقات کرده‌اید، و می‌توانید به سؤالات آن‌ها پاسخ دهید.


به جای ذکر جزئیات فنی در مورد محصول خود، آن‌ها را متقاعد کنید که چرا به آن نیاز دارند و چگونه می‌تواند راه حلی برای مشکل آن‌ها ارائه دهد. این چیزی است که آن‌ها می‌خواهند بدانند چه کسی مشکل مشابهی داشته است و در مورد آن چه کاری انجام داده است.


آنچه را که مشتریان قبلی در مورد خدمات شما پرسیده‌اند در نظر بگیرید یا در سایت‌هایی مانند لینکدین جستجو کنید تا بفهمید مردم می‌خواهند درباره فضا و بازار شما بدانند. فهرستی از سوالات ایجاد کنید و به آن‌ها پاسخ دهید رسانه‌های اجتماعی ابزاری عالی برای پاسخ‌های کوتاه هستند، در حالی که پست‌های وبلاگ و صفحات فرود برای پاسخ‌های طولانی‌تر مناسب‌تر هستند.


روی خدمات مشتری تمرکز کنید


چه بزرگ و چه کوچک، هر کسب و کاری نیاز به خدمات مشتری درجه یک دارد. اگر می‌خواهید کسب و کار B2B شما در یک بازار رقابتی رشد کند، باید با مشتریان به اندازه کافی رفتار کنید. هیچ مشتری به تنهایی نمی‌خواهد برای به دست آوردن اطلاعات مورد نیاز خود خیلی صبر کند. برای اطمینان از اینکه مشتریان به شما و خدمات شما وفادار می‌مانند، باید سریع عمل کنید.


علاوه بر این، بهتر است با هر مشتری رابطه برقرار کنید به جای استفاده از یک پاسخ پیگیری جهانی، باید روی هر یک از مشتریان خود تمرکز کنید و پیامی سفارشی برای آن‌ها ارائه دهید. جزئیات کوچکی از این دست تفاوت قابل توجهی در متمایز کردن کسب و کار شما ایجاد می‌کند.


همچنین، بازخورد مشتریان خود را در نظر بگیرید نظرات آن‌ها برای عملکرد سرمایه گذاری شما بسیار مهم است. با فرض اینکه مشتریان مشکلی را گزارش می‌کنند، مطمئن شوید که به آن‌ها پاسخ فوری داده‌اید. این نشان می‌دهد که درگیر هستید و نیازهای آن‌ها را اولویت بندی می‌کنید. شما همیشه می‌توانید به خدمات حرفه‌ای مراجعه کنید تا به شما در افزایش وفاداری مشتریان کمک کند.


برندهای موجود در بخش مالی می‌توانند از چنین خدماتی بهره مند شوند، زیرا می‌توانند بینش بیشتری نسبت به روند بازار مصرف کنندگان به دست آورند و یاد بگیرند که چگونه می‌توانند عملکرد تجاری خود را بهبود بخشند.


حفظ مشتری بخش مهمی از موفقیت هر سرمایه گذاری است. با این حال، گاهی اوقات یادگیری نحوه سنجش وفاداری مشتریان و بهترین راه برای تعامل طولانی مدت با آن‌ها می‌تواند چالش برانگیز باشد. این زمانی است که کارشناسان می‌توانند کمک کنند، زیرا می‌توانند تجزیه و تحلیل دقیقی از بازار ارائه دهند.


برند خود را متمایز کنید


مشتریان می‌خواهند بدانند که چرا باید از شما خرید کنند. از آنجایی که آن‌ها دائماً به دنبال خدمات با کیفیت بالا هستند، ارائه یک منبع منحصر به فرد و بی عیب و نقص برای آن‌ها ضروری است. متمایز کردن نام تجاری شما یک مزیت گسترده و منحصر به فرد نسبت به رقبا دارد به مشتریان احتمالی دلایلی می‌دهد تا خدمات شما را نسبت به خدمات خود انتخاب کنند.


اگرچه بسیاری از کسب‌وکارها در یک صنعت فعالیت می‌کنند، اما این بدان معنا نیست که شما نمی‌توانید تغییری ایجاد کنید. تنها چیزی که لازم است این است که یاد بگیرید چگونه از منابع بازاریابی به طور کارآمد استفاده کنید این امر بر سطح تعامل مشتریان تأثیر می‌گذارد.


با فرض اینکه مدتی است در بازار حضور داشته‌اید، تجربه شما می‌تواند یک ماده بازاریابی عالی باشد. معمولاً برای سازمان‌هایی که داستانی در پشت خود دارند، ایجاد اعتماد مشتریان آسان تر است. بنابراین، مطمئن شوید که آنچه که کسب و کار شما را از بقیه متمایز می‌کند، برجسته کنید.


درک نام تجاری شما برای اجرای یک کمپین بازاریابی سودآور بسیار مهم است و دانستن نیازهای مشتریان به شما کمک می‌کند تا روابط طولانی مدت بازاریاب و خریدار را ایجاد کنید. با این حال، این روند می‌تواند چالش برانگیز باشد. خوشبختانه، شما می‌توانید با کارشناسان بازاریابی تماس بگیرید تا به شما کمک کنند تا بینش خود را در مورد برند خود به دست آورید و یاد بگیرید که چگونه آن را از رقبا متمایز کنید.


از توصیفات استفاده کنید


بررسی‌ها یک محرک مهم برای کسب و کارهایی هستند که به صورت آنلاین فعالیت می‌کنند، و آن‌ها ابزار بسیار کارآمدی هستند که به شما کمک می‌کنند برجسته شوید. بررسی‌های آنلاین به‌عنوان یک مدرک اجتماعی ارزشمند عمل می‌کنند و به مشتریان بالقوه نشان می‌دهند که خدمات عالی را به مشتریان سابق ارائه کرده‌اید. از آنجایی که مردم نمی‌خواهند پول نقد خود را در خریدهای بد از دست بدهند، انجام این کار به آرامش ذهن آن‌ها کمک می‌کند.


بنابراین، توصیه‌ها را در سایت خود در نظر بگیرید و اطمینان حاصل کنید که در پلتفرم‌های عمومی مانند فیس‌بوک نظرات را جمع‌آوری می‌کنید. کسب‌وکارهای B2B نیز باید سعی کنند برخی از نظرات را در لینکدین به دست آورند.

 


منبع

how-technology-can-help-your-business-succeed

► کمپین جدید انتشار بدافزار استخراج رمز ارز با پوشش Google Translate
برخورد قاطع قانونی در انتظار مزاحمان اینترنتی ◄

مطالب مرتبط
بنر