اغفال هموطنان با ترفند برنده شدن در مسابقات

چهارشنبه ، 23 شهریور 1401 ، 16:31

رئیس پلیس فتا استان کرمان از شناسایی و دستگیری کلاهبردار تلفنی خبر داد و گفت: این متهم به بهانه برنده شدن در مسابقات صدا و سیما پس از اخذ اطلاعات حساب بانکی قربانیان خود، اقدام به کلاهبرداری از آنها می‌کرد.


پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس فتا: سرهنگ محمدرضا رضایی، رئیس پلیس فتا استان کرمان در پی این خبر اظهار داشت: شهروندی میان سال با در دست داشتن مرجوعه قضایی مبنی بر برداشت غیرمجاز به مبلغ 840 میلیون ریال از حساب بانکی اش، به این پلیس مراجعه  کرد و در خواست رسیدگی به شکوائیه اش را داشت، از این رو پرونده به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.


وی افزود: در این روش فرد کلاهبردار طی تماس تلفنی با قربانی خود بحث برنده شدن در قرعه‌کشی خوش حسابی همراه اول را مطرح و  پس از اغفال و اخذ رمز حساب کاربری وی اقدام به فعال سازی اینترنت بانک قربانی و سپس برداشت غیرمجاز می کند.


اين مقام انتظامي بيان کرد: پس از اخذ اظهارات شاکی با بررسی‌های فنی و شیوه شگردهای خاص پلیسی، متهم در یکی از استان های شمالی کشور شناسایی شد و پرونده تکمیل و به دستگاه قضا معرفی شد.


سرهنگ رضایی به هموطنان توصیه کرد: هرگز به پیامک‌ها و یا تماس‌های تلفنی با عنوان" برنده قرعه کشی"  توجه نکنید و اطلاعات حساب های بانکی خود را در اختیار افراد ناشناس قرار ندهید چرا که در صورت برنده شدن در مسابقات و قرعه کشی ها هیچ ضرورتی ندارد که شهروندان برای دریافت جایزه خود مبلغی را پرداخت کنند یا اطلاعات حساب بانکی خود را ارسال کنند.


رئیس پلیس فتا استان کرمان گفت:  شهروندان توصیه‌های پلیس فتا را جدی بگیرند و در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک، آن را از طریق مرکز فوریت های سایبری با شماره 096380 یا سایت پلیس فتا به آدرس الکترونیکی پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir در بخش گزارشات مردمی‌ گزارش کنند.

► کلاهبرداری با ترفند خرید اینترنتی نوشت افزار ایرانی
فروشنده سیمکارت جعلی در فضای مجازی دستگیر شد ◄

مطالب مرتبط
بنر