دام کلاهبرداران برای متقاضیان صدور گواهینامه رانندگی

يكشنبه ، 27 شهریور 1401 ، 10:05
رئیس پلیس فتا جزیره کیش در خصوص افزایش کلاهبرداری‌ از طریق صفحات اینستاگرامی هشدار داد و عنوان داشت: شهروندان هنگام مراجعه به صفحات اینستاگرامی، نباید به‌ راحتی به اظهارات گرداننده صفحه اعتماد کنند.


پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا ، سرگرد " محسن بابایی" رئیس پلیس فتا کیش در خصوص این خبر اظهار داشت:کلاهبرداران تحت عنوان صدور گواهینامه بدون الزام و نیاز به سپری‌ کردن دوره حضوری و ارائه تصاویر و مدارک غیرواقعی اقدام به کلاهبرداری از هموطنان می کنند.


سرگرد بابایی توضیح داد: برای دریافت هرگونه مجوز یا مدرک معتبر، می‌بایست حتماً از طریق مراجع ذیصلاح قانونی اقدام  و با سیر مراحل رسمی، مدارک مورد نیاز اخذ شود، زیرا در صورت پیگیری از طرق دیگر، امکان گرفتار شدن در دام کلاهبرداران وجود دارد.


وی بیان کرد: اگرفردی از طریق غیر قانونی اقدام به اخذ هرگونه مجوز یا مدرک نماید و یا  مجوز جعلی در اختیار متقاضی قرار گیرد و از آن استفاده نماید، به‌ موجب قانون، مجازاتی را برای استفاده‌کننده به‌دنبال خواهد داشت.


این مقام انتظامی گفت: ارائه شماره حساب، شماره تلفن و اوراق هویتی در فضای مجازی نمی‌تواند ملاک اعتماد قرار گیرد و ممکن است که فروشنده از هویت و تصاویر غیرواقعی یا مربوط به فرد سومی استفاده کرده باشد.


وی از کاربران درخواست کرد: در هنگام خریدهای اینترنتی و قبل از رویت و دریافت کالا و خدمات مورد توافق، از پرداخت هرگونه وجهی در قالب بیعانه یا پیش‌پرداخت خودداری کنند.


رئیس پلیس فتا جزیره کیش از شهروندان درخواست نمود: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه مورد مجرمانه مراتب را از طريق سایت پلیس فتا به آدرس الکترونیکی http:‎//www.cyberpolice.ir‏ و یا تماس با شماره 096380 مرکز فوريت‌هاي سايبری پليس فتا اطلاع‌ رسانی کنند.


منبع

سایت پلیس فتا

► عامل تهدید، اخاذی و انتشار تصاویرخصوصی در فضای مجازی شناسایی شد
کلاهبرداری با ترفند خرید اینترنتی نوشت افزار ایرانی ◄

مطالب مرتبط
بنر