عامل تهدید، اخاذی و انتشار تصاویرخصوصی در فضای مجازی شناسایی شد

دوشنبه ، 11 مهر 1401 ، 15:12
رئیس پلیس فتا سیستان و بلوچستان از شناسایی و دستگیری فردی که در فضای مجازی با وعده ازدواج، اقدام به ‏اغفال، اخاذی و انتشار تصاویر خصوصی دختری جوان کرده بود با هوشمندی ماموران پلیس فتا این استان خبر داد. ‏


پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا :سرهنگ حسن کیخا رئیس پلیس فتا سیستان و بلوچستان در تشریح جزئیات این خبر گفت: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی برتهدید به انتشار فیلم و تصاویر خصوصی و اخاذی از وی ، موضوع به ‌صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا این استان قرار گرفت.


وی افزود: خانمی با مراجعه به پلیس فتا در اظهارات خود، عنوان کرد: در یکی از شبکه‌های اجتماعی مجازی با فردی غریبه که  با وی ملاقات حضوری نیز داشته ام آشنا شدم وبعد از مدتی با وعده ازدواج به او اعتماد کرده و عکس های خصوصی ام را برای او ارسال کردم و پس از گذشت زمانی به خاطر حفظ آبرو به خواسته اش که دریافت مقداری پول و طلا به ارزش 150.000.000میلیون تومان بود تن دادم و زمانیکه دوباره به خواسته ‌اش مبنی بر انتقال وجه به حسابش به مبلغ10.000.000 میلیون تومان بود پاسخ منفی دادم، تهدید به آبروریزی و انتشار تصاویر خصوصی ام کرد. 


این مقام سایبری اظهار کرد: با اقدامات فنی و شیوه و شگردهای خاص پلیسی، فرد خاطی در مرکز این استان مورد شناسایی قرار گرفت و با هماهنگی مقام قضایی‌ در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر و با توقیف ابزارهای دخیل در ارتکاب جرم، متهم به پلیس فتا انتقال داده شد.


جناب سرهنگ حسن کیخا در رابطه با نحوه فریب شاکی، تصریح کرد: متهم ازطریق شبکه اجتماعی اینستاگرام با شاکی پرونده آشنا شده و پس از جلب اعتماد با ترفند استفاده از تصویر شخص دیگر و معرفی خود و بعد از چندبار ملاقات حضوری وبا وعده ازدواج، پس از دریافت تصاویر خصوصی و تهدید به انتشار آن، اقدام به اخاذی کرده است.


این مقام مسئول گفت : متهم پس از اقدامات پلیسی دستگیر شد و پس از حضور در پلیس فتا از موضوع اظهار بی اطلاعی کرد، اما در مواجهه با ادله جرم  لب به اعتراف گشود و بیان داشت در حال حاضر از کارهایی که کردم پشیمان هستم؛ در این خصوص متهم به همراه پرونده تحویل مراجع قضائی گردید.  


فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان به شهروندان توصیه کرد: در فضای مجازی تحت هیچ عنوان، به افرادی که با وعده‌ وعیدهای مختلف، قصد برقراری ارتباطات اجتماعی با آن‌ها را دارند، اعتماد نکرده و اطلاعات و تصاویر شخصی خود را برای آن‌ها ارسال نکنند و پلیس با کسانی که اقدام به انتشار تصاویر خصوصی و خانوادگی و تهدید و توهین نسبت به  افراد در فضای مجازی می نمایند طبق قانون برخورد خواهد کرد .


وی بیان داشت : شهروندان در صورت بروز مشکل و مواجهه با جرائم رایانه‌ای می‌توانند با مراجعه حضوری به پلیس فتا و یا، از طریق شماره 096380 یا سایت پلیس فتا به آدرسwww.cyberpolice.ir به مرکز فوریت‌های سایبری گزارش کنند.

► جرم هویتی چگونه بر قربانیان تأثیر می گذارد؟
دام کلاهبرداران برای متقاضیان صدور گواهینامه رانندگی ◄

مطالب مرتبط
بنر