جرم هویتی چگونه بر قربانیان تأثیر می گذارد؟

دوشنبه ، 11 مهر 1401 ، 15:12

مرکز منابع سرقت هویت (ITRC) تحقیقی را منتشر کرده است که نشان می دهد تقریباً 40 درصد از قربانیان ITRC می گویند اطلاعات شخصی آنها در سال گذشته به سرقت رفته، به خطر افتاده یا مورد سوء استفاده قرار گرفته است.


این گزارش فراتر از پیامدهای مالی شناخته شده جرایم هویتی است و فرصت های از دست رفته و همچنین تأثیرات عاطفی، جسمی و روانی قربانیان ناشی از جرایم را بررسی می کند.


برای این گزارش، ITRC قربانیانی را که با ITRC تماس گرفته‌اند و قربانیانی که این کار را نکرده‌اند، بررسی کرده است. بر اساس پاسخ ها، تعداد قربانیان تکرار جرم هویتی در بین قربانیان سال به سال کاهش یافته است. با این حال، نیمی از قربانیان عمومی مورد بررسی ادعا می کنند که بیش از یک بار قربانی شده اند. همچنین، قربانیان حملات پیچیده تری را تجربه کردند که رفع آنها به زمان بیشتری نیاز دارد. درصد «پرونده های حل نشده از سال قبل» از سال 2020 از 37 درصد به 55 درصد افزایش یافته است.


به طور کلی، قربانیان جرایم هویتی پول کمتری از دست می دهند. اکثر قربانیان ITRC و قربانیان عمومی کمتر از 500 دلار از دست داده اند. با این حال، یک گروه از قربانیان ITRC از 9 درصد در سال 2020 به 30 درصد در سال 2021 رشد کردند - قربانیانی که 10000 دلار یا بیشتر از دست دادند.


تعداد قربانیان ITRC که گزارش کرده اند احساسات منفی را تجربه کرده اند در سال 2021 از 79 درصد در سال قبل به 87 درصد افزایش یافته است، در حالی که تعداد قربانیان ITRC که اثرات فیزیکی را گزارش کرده اند از 44 درصد به 68 درصد در یک سال افزایش یافته است. دو سوم از قربانیان عمومی اثرات عاطفی و جسمی بودن قربانی جرم هویتی را گزارش کردند.


تعداد قربانیان ITRC که به دلیل یک جرم هویتی رفتارهای خود را تغییر داده اند در کل و در پنج اقدام از هفت اقدام ممکن اندکی کاهش یافته است. قربانیان بیشتری گزارش دادند که اعتبار خود را مسدود کرده و از یک پین محافظت از هویت از سرویس درآمد داخلی (IRS) هنگام ثبت مالیات استفاده کردند.


Eva Velasquez، رئیس و مدیر عامل مرکز منابع سرقت هویت، گفت: "برخی از نظرات در این گزارش دلخراش هستند." یکی از قربانیان به ما گفت که زندگی آنها پس از کشف اینکه شخصی بیش از 200000 دلار به نام آنها دزدیده است، ویران شده است. یکی دیگر از قربانیان ناراحتی خود را از این که به نظر می رسد هیچ کس به آن اهمیت نمی دهد ابراز کرد.

► متهم با 150 پرونده قضایی " کلاهبرداری از جویندگان کار " دستگیر شد
عامل تهدید، اخاذی و انتشار تصاویرخصوصی در فضای مجازی شناسایی شد ◄

مطالب مرتبط
بنر