مسئولیت هرگونه سوءاستفاده از سیم کارت بر عهده مالک آن است

يكشنبه ، 24 ارديبهشت 1402 ، 12:39

رئیس پلیس فتا استان آذربایجان غربی گفت: مسئولیت هرگونه اقدام و سوءاستفاده از سیم کارت بر عهده مالک آن بوده و با افراد متخلف برابر قانون برخورد خواهد شد.


پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا: سرهنگ اکبر نصرتی، رئیس پلیس فتا استان آذربایجان غربی در تشریح جزئیات این خبر اظهار کرد: در پی وصول مرجوعه قضایی به این پلیس مبنی بر اینکه یکی از شهروندان در پیام رسان روبیکا مورد مزاحمت قرار گرفته است، موضوع در دستور کار قرار گرفت.


وی ادامه داد: با اقدامات صورت گرفته مشخص گردید که مالک سیم کارتی که مزاحمت از طریق آن صورت گرفته است، خط مذکور را جهت استفاده در اختیار دوست خود قرار داده است که وی نیز از اعتماد ایشان سوء استفاده نموده و اقدام به فعال سازی پیام رسان روبیکار با استفاده از همان شماره سیم کارت کرده است.


این مقام مسئول افزود: فرد خاطی پس از اینکه با شاکی پرونده دچار اختلاف می‌شود، در صدد انتقام جویی برآمده و جهت ایجاد مزاحمت، پیام‌هایی را با استفاده از همان اکانت ایجاد شده به شاکی ارسال می‌کند.


سرهنگ نصرتی با اشاره به اینکه اعتماد بی‌جا به دیگران، می‌تواند زمینه ساز گرفتاری‌های بعدی باشد، به شهروندان توصیه نمود: جهت پیشگیری از هر گونه گرفتاری، به هیچ عنوان اطلاعات خصوصی، سیم کارت، کارت بانکی و ... را در اختیار دیگران قرار ندهید، چرا که مسئولیت هر گونه سوء استفاده از آن‌ها، متوجه شما خواهد شد.


رئیس پلیس‌فتا استان آذربایجان‌غربی به هموطنان گرامی گفت: پلیس‌فتا به صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به شهروندان و کاربران بوده و شهروندان می‌توانند مشکلات خود را در خصوص فضای مجازی با مراجعه حضوری به پلیس فتا و یا استفاده از سایت پلیس‌فتا به نشانی www.cyberpolice.ir و تماس با مرکز فوریت‌های سایبری به شماره 096380 با ما در میان بگذارند.


منبع

پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات

► طرح عملیاتی پلیس فتا در برخورد با رفتارهای هنجارشکنانه در فضای مجازی
دستگیری زوج کلاهبردار رسید ساز درغرب مازندران ◄

مطالب مرتبط
بنر