طرح عملیاتی پلیس فتا در برخورد با رفتارهای هنجارشکنانه در فضای مجازی

يكشنبه ، 24 ارديبهشت 1402 ، 12:39

رئیس پلیس فتا فراجا از اجرای طرح عملیاتی پلیس فتا در خصوص برخورد با رفتارهای هنجارشکنانه در فضای مجازی بر اساس مطالبات مردمی و به خصوص کاربران فضای سایبر خبر داد.


پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا : سردار " وحید مجید" ، در تشریح این خبر اظهار داشت: در حوزه اقدامات پیش دستانه مقابله و برخورد با مصادیق رفتارهای هنجارشکنانه در فضای مجازی؛ با اشراف سایبری و اجرای طرح های عملیاتی مختلف هر گونه فعالیت مجرمانه پیرامون اشاعه و ترویج فحشا و موارد سوء اخلاقی رصد می شود و برخورد با مرتکبان و مجرمان در دستور کار پلیس فتا قرار دارد.


این مقام ارشد انتظامی با اشاره به مصادیق مجرمانه در خصوص " اشاعه و ترویج فحشا در فضای مجازی " نظیر ترغیب به " بی حجابی، تن نمایی، مدلینگ مبتذل، لایوهای مستهجن غیراخلاق ، پیکر تراشی و غیره " افزود: تا کنون با انجام 7643 رصد عام صورت گرفته تعداد 1927 مورد شناسایی انجام شده  و بالغ بر  500 فقره اقدام قضائی و عملیاتی شامل  تذکر، احضار، حذف و مسدود سازی صورت گرفته است.


رئیس پلیس فتا فراجا تصریح کرد: بر اساس مطالبات مردمی و به خصوص کاربران فضای سایبر کارگروه های ویژه عملیاتی در پلیس فتا در حال رصد فضای مجازی بوده و در صورت مواجهه با هر گونه مصادیق رفتارهای هنجارشکنانه و غیر اخلاقی شناسایی و بر خورد با مرتکبان و مجرمان را در دستور کار خود قرار خواهند داد.


سردار مجید بیان داشت : بر اساس مستندات موجود تعدادی از پرونده های تشکیل شده در حوزه رفتارهای هنجارشکنانه در حوزه کانال ها و صفحات صیغه یابی، دوست یابی، مدلینگ، اخاذی و غیره از طریق طرح شکایت از سوی شکات و به صورت پرونده های کثیر الشاکی به این پلیس ارجاع شده و رسیدگی به این پرونده ها در اولویت های انتظامی قرار دارد.


منبع

cyberpolice


► درآمدزایی و دیده شدن در فضای مجازی به هرقیمتی
مسئولیت هرگونه سوءاستفاده از سیم کارت بر عهده مالک آن است ◄

مطالب مرتبط
بنر