درآمدزایی و دیده شدن در فضای مجازی به هرقیمتی

يكشنبه ، 24 ارديبهشت 1402 ، 12:39

رئیس پلیس فتا پایتخت از شناسایی و برخورد با عاملین انتشار تصاویر خصوصی افراد در شبکه های اجتماعی خبر داد و گفت : گردانندگان برخی از صفحات در اینستاگرام برای درآمدزایی بیشتر و دیده شدن ، اقدام به انتشار تصاویر خصوصی بانوان می کنند.


پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا:  سرهنگ داود معظمی گودرزی، رئیس پلیس فتا تهران بزرگ اظهار داشت: تعدادی خانم جوان به پلیس فتا پایتخت مراجعه کردند و مدعی شدند تصاویر خصوصیشان در فضای مجازی منتشر شده و موجب بر هم زدن آرامش روانی آنها و خانواده شان شده است.


این مقام انتظامی با اشاره به اینکه حریم خصوصی مردم خط قرمز پلیس است، بیان داشت: طی تحقیقات صورت گرفته توسط کارشناسان پلیس فتا و بررسی اظهارات شکات مشخص شد صفحاتی با عناوین مدلینگ ، مزون ، آنلاین شاپ ها و... منبع انتشار این تصاویر است و بدون درنظر گرفتن حریم خصوصی افراد با انگیزه درآمدزایی و جذب دنبال کننده اقدام به انتشار تصاویر نامتعارف آنها می نمایند.


سرهنگ معظمی گودرزی با اشاره به شناسایی بیش از 40 نفر از گردانندگان این صفحات در فضای مجازی ، افزود: پس از اقدامات پلیسی و تشریفات قضایی گردانندگان صفحات مذکور که بدون رضایت اشخاص اقدام به انتشار تصاویر شخصی و خصوصی شکات کرده بودند دستگیر و پرونده در روند رسیدگی قضایی قرار گرفته است.


رئیس پلیس فتا پایتخت با اشاره به برخورد قاطعانه پلیس با انتشار دهندگان تصاویر خصوصی شهروندان در فضای مجازی توضیح داد: برخی افراد سودجو با تبلیغات فریبنده و غیرواقعی و با هدف درآمدزایی در فضای مجازی کاربران را به سمت و سوی این صفحات هدایت کرده و با ترفندهای مختلف اقدام به تصویر برداری از آنها می کنند و بدون درنظر گرفتن حریم شخصی افراد به هر قیمتی قصد رشد و دیده شدن دارند.


رئیس پلیس فتا تهران بزرگ با اشاره به اینکه این افراد در مجموع بیش از سه میلیون دنبال کننده جذب کرده بودند به شهروندان توصیه کرد: تصاویر و یا اطلاعات محرمانه و خصوصی خود را در اختیار افراد غیر قرار نداده و دیگران را به حریم شخصی خود راه ندهید چرا که دلالان مجازی در فضای سایبر کوچکترین ارزشی برای حریم خصوصی افراد قائل نیستند.


این مقام مسئول با تاکید بر اینکه  با مرتکبان این گونه جرائم در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی طبق قانون برخورد خواهد شد، از عموم مردم خواست : موارد مشکوک و مشابه را از طریق مرکز فوریتهای سایبری با شماره 096380 و یا مراجعه به سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir با کارشناسان این پلیس در میان بگذارند.

► انتقام جویی اینستاگرامی با شنیدن جواب رد در خواستگاری
طرح عملیاتی پلیس فتا در برخورد با رفتارهای هنجارشکنانه در فضای مجازی ◄

مطالب مرتبط
بنر