پرداخت بیعانه قربانی گرفت

يكشنبه ، 24 ارديبهشت 1402 ، 12:39
رئیس پلیس فتا استان هرمزگان از دستگیری فردی خبر داد که با درج آگهی اجاره منزل در برنامه دیوار اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می نمود.


پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا ؛ سرهنگ بهمنی، در تشريح اين خبر اظهار داشت: یکی از شهروندان با ارائه مرجوعه قضایی به این پلیس مراجعه و اظهار داشت آگهی فروش منزل را در برنامه دیوار دیدم و مبلغی را جهت بیعانه پرداخت نمودم پس از واریز وجه فرد پاسخگو تلفن همراه خود را خاموش نموده است.


وی افزود : پس از اخذا اظهارات شاکیه با توجه به شکایت صورت گرفته موضوع در دستور کار کارآگاهان و کارشناسان این پلیس قرار گرفت که با بررسی های تخصصی و اطلاعاتی صورت گرفته مشخص گردید متهم از طریق آگهی فروش منزل در برنامه دیوار اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می نمود و با قرار دادن عکس های جعلی و پس از جلب اعتماد پیش پرداخت زیاد دریافت نموده و دیگر پاسخگو نبوده است.


اين مقام مسئول گفت: کارشناسان پلیس فتا استان با استفاده از بکارگیری روش های پلیسی ، شخص کلاهبردار را که قبلا سابقه کلاهبرداری نیز داشته مورد شناسایی قرار داده و دستگیر کردند ؛ وی ابتدا منکر بزه ارتکابی شد ولیکن با قرار گرفتن دربرابر مستندات لب به اعتراف گشود.


رئيس پليس فتا استان هرمزگان تاکید کرد: سایت «دیوار» در پیامی آموزشی اعلام کرده که این سایت، هیچگونه منفعت و مسئولیتی در قبال معامله افراد ندارد، لذا علی رغم این هشدارهای امنیتی در صورتی که افرادی قربانی کلاهبرداران شوند باید شکایت فرد از طریق سیستم قضائی به پلیس فتا ارجاع داده شود، که در این صورت حتما مورد رسیدگی قرار می گیرد و بزهکاران از رصد و پیگری پلیس، در امان نیستند.


رئیس پلیس فتا استان هرمزگان خاطرنشان کرد: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک می توانند مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش گزارشات مردمی یا مرکز فوریت‌های سایبری به شماره تلفن 096380 با پلیس فتا در میان بگذارند.

 


منبع

پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا

► شهروندان مراقب کلاهبرداری با عنوان فروش سوالات امتحانی باشند
انتقام جویی اینستاگرامی با شنیدن جواب رد در خواستگاری ◄

مطالب مرتبط
بنر