اولین سیستم پرداخت با موبایل در ایران رونمایی شد

شنبه ، 19 مرداد 1398 ، 14:29

یک کارشناس نظام بانکی از رونمایی سامانه پرداخت همراه بدون نیاز به کارت بانکی خبر داد و گفت: این سیستم پرداخت که به صورت یونیک و منحصر به فرد برای اولین بار در ایران طراحی شده است، با استفاده از موبایل و با بهره‌گیری از تکنولوژی بلوتوث، کار خواهد کرد.

به گزارش بانکی دات آی آر به نقل از مهر، آرش آرمون افزود: این سامانه پرداخت در واقع، نسل سوم شبکه پرداخت‌های بانکی است که برای سیستم‌های عامل اندروید و IOS کار خواهد کرد؛ این در شرایطی است که پرداخت بدون کارت بانکی، تنها سامانه پرداخت بلوتوث در کشور است که برای اولین بار در نظام بانکی آغاز به کار می‌کند و با تکنولوژی BLE پیش خواهد رفت.
وی گفت: روند پرداخت در کشور از یک پروسه طولانی مدت برخوردار بوده و به ترتیب از تبادلات کالا به کالا تا ورود فین‌تک‌ها به عرصه پرداخت الکترونیکی کشیده شده است؛ این در حالی است که پول کاغذی، ظهور کارتهای بانکی، حضور دستگاههای تلفن همراه هوشمند و به دنبال آن پرداخت همراه، بسیاری از فرآیندهای نظام بانکی را دچار تغییر کرده است.


درباره «بلوت» چه می دانیم

«بلوت» نام تجاری اولین سامانه‌ پرداخت بلوتوث در ایران است که می تواند به صورت درون برنامه و یا با استفاده از اپلیکیشن پذیرنده و کاربر برای سیستم عامل های موجود «اندروید» و «آی او اس» ارائه شود.
این سامانه امکان پرداخت و دریافت وجوه خریدهای روزانه، پرداخت کرایه و ... را تنها با استفاده از تلفن های هوشمند موجود با سرعت و دقت و امنیت بی نظیر، برقرار می کند.
بلوت سامانه ای است که امکانات سایر ابزارهای پرداخت را به صورت یکپارچه بر بستر موبایل عرضه می کند.
در این سامانه، پرداخت مبتنی برکارتخوان فروشگاهی، پرداخت از طریق اینترنت و موبایل تجمیع شده و بنابراین هر صاحب کسب و کاری می تواند کارتخوان فروشگاهی خود را به صورت تجیمع شده با موبایل شخصی اش در اختیار داشته باشد.
در این صورت اگرچه این ابزار در رسته پرداخت موبایلی گنجانده می شود اما در عمل قابل نفوذ در بازار بسیار بزرگ کارتخوان های فروشگاهی بوده و می تواند با توجه به شرایط اقتصادی موجود و محدودیت های مرتبط با ارز جهت تأمین کارتخوان های فروشگاهی، نسبت به پذیرش سریع آن توسط بازارهای هدف امیدوار بود.
پرداخت در دقیق ترین شکل ممکن، پرداخت در کمتر از 10 ثانیه و در ساده ترین شکل ممکن و تنها در 3 حرکت، ارائه همزمان در سیستم عامل گوشی های اندروید و ios ، اطمینان کاربران و پذیرندگان از ارسال و دریافت پول، اخذ استانداردهای امنیتی از موسسات جهانی، امکان ارائه راهکار پرداخت در سایر اپلیکیشن های موجود، امکان ارائه اختصاصی طرح های وفاداری برای پذیرندگان و کمک به حذف رسید کاغذی از جمله ویژگی های «بلوت» است.
در کنار سامانه پرداخت بلوت و به عنوان یک ابزار منحصر به فرد، سامانه‌ای جهت تعریف انواع برنامه‌های وفاداری طراحی گردیده است تا به کمک آن کسب‌ و کارها بتوانند ابزاری قدرتمند برای نگهداشت مشتریان خود و تعمیق ارتباط داشته باشند. در این سامانه تلاش شده تا در ساده‌ترین شکل ممکن تکرار خرید مشتریان ممکن شود.
درباره بازار هدف این سامانه نیز باید گفت: خرده فروشان، فروشگاه ها، تاکسی های آنلاین، رستوران ها و کافی شاپ ها، فروشگاه های زنجیره ای، خدمات نقد در محل و هر کسب و کاری که در آن نیاز به دریافت وجه از مشتریان به صورت حضوری وجود داشته باشد، بازار هدف بلوت است.

► با طرح کیمیا به پرداخت بیشتر آشنا شوید
چشم انداز شیوه های پرداخت در دنیا: تحلیل روند پرداخت آنلاین ◄

مطالب مرتبط
بنر