بازی برد برد خریدار و فروشنده با کالا کارت بانک مهر ایران

دوشنبه ، 8 ارديبهشت 1399 ، 13:26
با شیوع بیماری کرونا در کشور بسیاري از کسب‌وکارها با كاهش جدي در فروش مواجه شده‌اند و بسياري از خانوارها نيز تواني براي خريد كالاهاي مورد نياز خود ندارند. اما بانك مهر ايران با ارائه يك خدمت جالب باعث شده مشكل هر دو سمت اين معادله تا حد قابل توجهي كاهش يابد. در اين مطلب به شما گفته‌ايم چگونه هم خريدار و هم فروشنده از مشاركت در طرح «كالا كارت» منفعت مي‌برند و چه دلايلي وجود دارد كه هر يك از طرفين از اين خدمت بانك مهر ايران استفاده كنند.

به گزارش بانکی به نقل از روابط عمومی بانک مهر ایران، این بانک با ارائه خدمت کالا کارت موجب شده تا فروشندگان كالا و خدمت بتوانند با دغدغه كمتری نسبت به فروش اقساطي اقدام كرده و خريداران نيز با پرداخت كارمزدي بسيار اندك بتوانند نسبت به خريد كالا يا خدمت مورد نياز خود اقدام كنند.

بانک مهر ایران این طرح را با دو هدف اصلی افزایش فروش توليدکنندگان و فروشندگان کالا و خدمات ايراني و همچنين افزايش قدرت خريد مشتريان با استفاده از پرداخت اقساطي بهاي کالا اجرا مي‌كند. در اين طرح به‌طور همزمان هم از رونق توليد و اشتغال‌زايي و هم از قدرت خريد مردم حمايت مي‌شود.

سازوکار طرح یاد شده به این صورت است که خریدار با دریافت يک کالا كارت، مي‌تواند به فروشگاه‌ها يا مراكز ارائه خدمت طرف قرارداد بانك مهر ايران مراجعه كرده و با استفاده از اعتبار آن كارت، كالايا خدمت مورد نظر خود را دريافت كند.


کالا کارت چه نفعی برای خریدار یا مشتري دارد؟

فرض کنیم یک خانوار نیاز به خرید نوعي کالاي مصرفي بادوام مانند فرش، تلويزيون و... دارد. اگر اين خانوار در حال حاضر پول لازم براي تهيه اين کالا را در اختيار نداشته باشد، ناچار است خريد خود را به تأخير انداخته و تا زمان پس‌انداز كردن پول مورد نياز، صبر كند. اين در حالي است كه اقتصاد ما سال‌هاست با پديده تورم دست به گريبان است. نرخ تورم اعلام شده از سوي دو نهاد آماري كشور براي سال گذشته ۳۴ و ۴۱ درصد اعلام شده است. حال اگر قرار باشد آن خانوار براي خريد كالاي مد نظرش يك سال صبر كند، در اين مدت به‌طور متوسط قيمت آن كالا بيش از ۳۰ درصد افزايش مي‌يابد!

حال این خانوار باید چه کند؟ باز هم صبر کرده و پول بیشتری پس‌انداز کند يا تن به خريد نمونه کم‌كيفيت‌تري از كالاي مد نظر خود دهد؟ اين‌ها در حالي است كه شايد نياز به خريد آن كالا ضروري بوده و همان يك سال سپري شده بدون در اختيار داشتن كالاي مذكور براي آن خانوار مشكلاتي را ايجاد كرده باشد. مثلاً يك وسيله ضروري براي خانه در طول يك سال وجود نداشته و هنگامي كه پول آن پس‌انداز شده، قيمتش افزايش يافته است.

به نظر شما اگر این خانوار بتوانند کالای خود را به‌صورت اقساطی خریداري کنند و به جاي پرداخت هزينه تورمي بيش از ۳۰ درصد، تنها ۴ درصد کارمزد بپردازند، استقبال مي‌کنند؟ احتمالاً اگر بدانند با استفاده از اين طرح به جاي يك سال صبر كردن، مي‌توانند با در دست داشتن يك كارت، همان روز كالاي مورد نظر خود را خريداري كنند، بيش از پيش خرسند شوند. اين‌ها دلايلي است كه باعث مي‌شود شخصاً اگر بخواهم كالايي را خريداري كنم يا از خدمتي كه امروز به آن احتياج دارم استفاده كنم، حتماً از كالا كارت بانك مهر ايران استفاده كنم. با اين كار نه هزينه تورمي بيش از ۳۰ درصد را مي‌پردازم و نه براي خريد يك كالا ناچار به منتظر ماندن تا زمان پس‌انداز شدن پول آن كالا مي‌شوم.

کارمزد استفاده از کالا کارت تنها ۴ درصد است و می‌توانید اقساط آن را به‌صورت ۶ ماهه، ۹ ماهه و ۱۲ ماهه بپردازید. حداکثر مبلغ قابل دریافت در چارچوب اين طرح، ۲۰ ميليون تومان است. مبلغي كه خريد بسياري از كالاهاي مصرفي بادوام از جمله لوازم خانگي را پوشش مي‌دهد.

برای دریافت کالا کارت بانک مهر ایران کافی است به يكي از شعب بانك در سراسر كشور مراجعه و درخواست كالا كارت خود را مطرح كنيد. مرحله بعد به فروشگاه‌هاي طرف قرارداد كالا كارت ايراني مراجعه كرده و كالاهاي مورد نياز خود را بخريد. پرداخت اقساط اين طرح يك ماه استراحت دارد؛ يعني يك ماه پس از واريز وام و ارائه كالا كارت آغاز مي‌شود.

فروشندگان چرا باید از کالا کارت بانک مهر ایران استقبال کنند؟

اگر صاحب کسب‌وکار باشید بیش از افرادی که حقوق ثابت دارند، وضعیت رکودي اين روزها را درك كرده‌ايد. مشتريان شما قدرت خريد گذشته را ندارند. اگر هم قرار باشد اجناس را به‌صورت اقساطي به آن‌ها بفروشيد، تا لحظه وصول آخرين چك نگران اين هستيد كه آيا پول كالاي فروخته شده را به‌طور كامل و سر موقع دريافت مي‌كنيد يا خير؟

حال اگر یک بانک، ریسک وصول مطالبات شما از مشتری را بر عهده گیرد، چطور؟ اگر خيالتان از دريافت تمام و کمال اقساط راحت باشد چطور؟ به‌نظرم جدي‌تر به اين طرح فكر كنيد و با انعقاد قرارداد با بانك قرض‌الحسنه مهر ايران و پذيرفتن كارت‌هاي اعتباري كه در قالب كالا كارت به مشتريان اين بانك ارائه شده، فروش كالا و خدمت خود را بيشتر كنيد.

هم‌اکنون فروشندگان و ارائه‌کنندگان خدمات مختلف در این طرح با بانک مهر ایران همراه شده‌اند. این افراد در شهرهای مختلف حضور دارند و دارندگان کالا كارت مي‌توانند كالا يا خدمت ارائه شده از سوي آن‌ها را به‌صورت اقساطي خريداري كنند. دامنه اين كالاها و خدمات از فروش فرش تا ارائه خدمات دندانپزشكي را در بر مي‌گيرد. شما هم همين امروز به جمع بزرگ اين فروشندگان بپيونديد.

► به پشتوانه سپرده خود، آنلاین و اقساطی خرید کنید
بانک رفاه اعلام کرد/دریافت رمز دوم پویای کارت از طریق پیامک در سامانه موبایل بانک رفاه امکان پذیر شد ◄

مطالب مرتبط
بنر