اتصال 5 عوارضی جدید به سامانه پرداخت الکترونیکی بانک مسکن

شنبه ، 12 مهر 1399 ، 13:02
مدیر امور فناوری اطلاعات و ارتباطات از اتصال 5 آزادراه کشور به سامانه پرداخت الکترونیکی عوارض آزادراهی بانک مسکن خبر داد.

ساسان شیردل مدیر امور فناوری اطلاعات و ارتباطات بانک مسکن در خصوص اتصال 5 عوارضی جدید به سامانه پرداخت الکترونیکی بانک مسکن به خبرنگار پایگاه خبری بانک مسکن- هیبنا ،گفت: در راستای تحقق اهداف مربوط به سهولت حمل و نقل و افزایش سرعت تردد در مسیرهای آزادراهی 5 عوارضی دیگر در نقاط مختلف کشور به سامانه پرداخت الکترونیک عوارض بانک مسکن متصل شد.

وی افزود: پیش از این دو عوارضی دیگر به این سامانه متصل شده بود که هموطنان در هنگام عبور از گیت های عوارضی مستقر در دو آزادراه کشور، در صورت ثبت پلاک خودرو در سامانه عوارض الکترونیک بانک مسکن، برای تردد از پرداخت عوارض به مسئولان باجه دریافت عوارض، بی نیاز بودند و هم اکنون نیز با اتصال 5 عوارضی دیگر به سامانه پرداخت الکترونیک عوارض بانک مسکن تردد در این مسیرها به واسطه عدم نیاز به توقف پشت گیت های دریافت عوارض آزادراهی راحت تر و سریع تر انجام خواهد شد و علاوه بر کاهش زمان سفر برای مسافران، خطرات مربوط به توقف و همچنین آلودگی های ناشی از آن نیز از بین خواهد رفت.

شیردل گفت:در این راستا، و با توجه به عقد قرارداد جدید با سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای از ابتدای مهرماه، 5 عوارضی جدید به سامانه پرداخت الکترونیکی بانک مسکن پیوسته و ازاین پس مشتریان می توانند به صورت متمرکز از تمامی خدمات این سامانه در 7 عوارضی زیر مجموعه بانک مسکن بهره مند شوند.

وی در ادامه بیان کرد: با توجه به کارنامه موفق بانک مسکن در طی 8 سال مدیریت پرداخت های الکترونیکی عوارض طی قراردادی رسمی دریافت عوارض مربوط به تردد در 5 آزادراه جدید از سوی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای به بانک مسکن منتقل شده است. به این ترتیب در حال حاضر 7 عوارضی به شکل مستقیم زیر مجموعه بانک مسکن قرار گرفته که مشتریان سامانه پرداخت الکترونیکی بانک مسکن (ETC) می توانند بدون محدودیت از تمامی عوارضی ها عبور کرده و با شارژ حساب خودرو خود نسبت به پرداخت عوارض اقدام کنند.

مدیر امور فناوری اطلاعات و ارتباطات گفت:مذاکرات لازم برای پیوستن سایر آزادراههای کشور به این طرح در آینده نزدیک جهت تحقق شعار "بدون توقف پرداخت شد " در اولویت برنامه های بانک مسکن قرار گرفته است و هم اکنون در حال فراهم آوری مقدمات اتصال سایر آزادراه ها به این سیستم الکترونیک هستیم.

شیردل در پایان اظهار داشت:پیش از این دو آزادراه تهران- پردیس و آزادراه اهواز- بندرامام به سیستم پرداخت الکترونیک عوارض بانک مسکن متصل بودند که از این پس با اتصال 5 آزادراه جدید به این سیستم،مجموعا 7 آزادراه شامل آزادراه های تهران – قم، تهران – پردیس، آزادراه تهران- ساوه، کرج – قزوین ، قزوین – زنجان، بندرعباس – شهیدرجایی و اهواز – بندرامام به سیستم پرداخت الکترونیک عوارض آزادراهی بانک مسکن متصل شده اند که هموطنان می توانند در هنگام تردد از گیت های عوارضی در این 7 آزادراه بدون نیاز به توقف، عوارض تردد خود را پرداخت کنند.

► چرا راه‌اندازی سامانه برداشت مستقیم کند پیش می‌رود؟
تمدید اعتبار کارت‌های بدهی بانک سامان تا پایان مهر 1400 ◄

مطالب مرتبط
بنر