صاحبان بنگاه‌های خرد و متوسط بخوانند!

يكشنبه ، 2 تیر 1398 ، 15:26


بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در راستای کمک به بهبود و رونق تولید کالای داخلي در سه حوزه انگيزشي، تامين تجهيزات و توسعه سهم بازار، تسهيلات قرض الحسنه پرداخت مي كند.

 

به گزارش بانکی دات آی آر به نقل از روابط عمومی بانک قرض الحسنه مهر ایران، با توجه به شرایط کنونی اقتصاد کشور، هم افزايي براي کمك به رونق توليد كالا و خدمات به منظور پوشش نيازهاي داخلي و همچنين افزايش سهم صادرات و درآمدهاي ارزي از فعاليت هاي غير نفتي، امري ضروري به شمار مي آيد.
شاید بسیاری از صنایع کوچک و متوسط در شرايط فعلي براي تامين هزينه هاي توليد و تهيه مواد اوليه به همراه ملزومات و تجهيزات مشکلات عديده اي را داشته باشند.
در شرایط سختگیرانه اقتصادی، شرکت های صنايع کوچک و متوسط براي ادامه فعاليت هاي توليدي خود تا زمان برون رفت از فشارهاي موجود نيازمند مديريت بخش هاي ويژه به خصوص مسائل مربوط به هزينه هاي توليد هستند.
متاسفانه بسیاری از شرکت ها در این وضعیت، مجبور به تعديل نيرو مي شوند تا بتوانند براي مدت بيشتري سرپا بمانند. تعديل نيرو علاوه بر آسيب هاي اجتماعي و خانوادگي که براي کارکنان آن مجموعه دارد، سبب احساس ناامني شغلي ساير پرسنل ماهر و متخصص تر نيز خواهد شد كه شركت در دوران رشد و بلوغ خود هزينه هاي زيادي را براي آموزش آنان متحمل شده است. اين بخش از نيروي كار نيز ممكن است در اثر احساس ناامني شغلي از شرايط موجود، جذب بازارهاي ديگر كاري شوند و ادامه فعاليت شركت را با مشكلات بيشتري مواجه كنند.
این روزها تسهیلات پرداختی بانک‌ها با سود بالا فشار مضاعفی براي واحد‌هاي کوچک و متوسط محسوب مي‌شود، از اين رو بانک قرض الحسنه مهر ايران تسهيلاتي با كارمزد پايين براي ارتقاء توان واحد‌ها براي تامين مايحتاجشان در نظر گرفته است.
طرح حمایت از رونق تولید، بیشتر معطوف به صنایع کوچک و بنگاه‌هاي خرد است و از همين رو بانک قرض الحسنه مهر ايران در سه بخش اين بسته حمايتي را ارائه کرده است.
بخش اول این طرح حمایتی، در نظر گرفتن امتیازاتي مضاف از ساير بانک‌ها براي حساب جاري افراد است و اشخاص حقوقي مي توانند با استفاده از اين امتياز نسبت به پرداخت تسهيلات به کارکنان خود اقدام نمايند. ايجاد ساز و کاري براي پرداخت حقوق و دستمزد نيروي انساني شركت ها و پرداخت وام هاي مساعده براي كاهش دغدغه هاي مالي كاركنان از جمله اقدامات بانك قرض الحسنه مهر ايران به شمار مي رود كه مي تواند به افزايش انگيزه هاي كاري و پاگير كردن نيروي كار كمك كند.
پرداخت تسهیلات در قالب وامهای انگیزشی به پرسنل از محل منابع بانک قرض الحسنه مهر ايران در قالب تسهيلات قرض الحسنه با کارمزد کمتر از ۴ درصد صورت گرفته و شرکت هاي توليدي مي توانند تمامي منابع مالي خود را صرف توليد كنند.
در بخش دیگر، برخی از بنگاه ها و کارگاه های تولیدي هستند که ملزومات و ابزارآلات توليد خود را از طريق مشارکت با نيروي انساني ماهر خود تامين و تجهيز مي کنند؛ مانند: به كار گرفتن چرخ كار ماهر به همراه مدل خاصي از چرخ صنعتي. در بسياري از توليدي هاي پوشاك، و همين طور كارگاه هاي قالي بافي، پارچه بافي، صنايع دستي، نجاري، شيريني پزي و ... مي توان از اين روش استفاده كرد. در اين فاز بانك قرض الحسنه مهر ايران به كمك شركت هاي صنايع كوچك و متوسط آمده است تا با تامين مالي در اين بخش نيز اين افراد بتوانند از بروزترين ملزومات توليد استفاده نمايند.
در این روش، صاحب کار می تواند با ایجاد اعتبار در حساب خود، افراد مختلفی را به منظور برخورداري از اين امتياز و براي خريد تجهيزات مورد نياز به شعب بانک معرفي نمايد تا تنها از محل تسهيلات قرض الحسنه با کارمزد کمتر از ۴ درصد نيرو و ابزارهاي مورد نياز خود را تامين كند.
بعد از توجه به تامین مواد اولیه و نیروی کار، مهم ترين دغدغه براي توليدکننده، ايجاد و توسعه بازار فروش است. به طور مثال يک توليدکننده يخچال فريزر با برند‌هاي مختلفي در بازار روبه رو است و در اين ميان مشتري به دنبال برندي است كه تخفيفات ويژه‌اي دارد.
بانک قرض الحسنه مهر ایران در بخش سوم، برای چنین شرکت‌هایي امکاني ايجاد کرده تا بتوانند خدمات خود را با استفاده از ظرفيت بانك به صورت اقساطي عرضه كنند.
در این طرح، تمامی تولیدکنندگان و فروشندگان کالای ايراني به منظور تسهيل در فروش کالاي خود مي توانند به انعقاد تفاهمنامه با بانک قرض الحسنه مهرايران اقدام نموده تا مشتريان آنان از طريق دريافت تسهيلات قرض الحسنه بتوانند هزينه هاي خريد محصولات مورد نظر را تامين و پرداخت كنند.
طرح پرداخت تسهیلات قرض الحسنه برای حمایت از کالای ايراني در دو بخش حمايت از کالا و خدمات داخل کشور به شرح زير اجرا شده است:
۱) حوزه کالا: انعقاد تفاهمنامه همکاری با شرکت سهامی فرش ایران و شورایعالي مناطق آزاد با هدف افزايش قدرت خريد از طريق اعطاي تسهيلات قرض‌الحسنه و عرضه کارت‌هاي بانكي با قابليت‌هاي خاص، اولين قرارداد‌هاي منعقد شده در اين زمينه مي باشد.
۲) حوزه خدمات: پرداخت تسهیلات برای تامین خدمات اساسی مورد نياز شهروندان، همچون: خدمات بيمه اي، عوارض شهرداري و ...
برای کسب اطلاعات بیشتر در این حوزه به پایگاه اينترنتي بانک قرض‌الحسنه مهر ايران به آدرس www.qmb.ir يا به شعب اين بانک در سراسر کشور مراجعه نماييد.

 

► افزایش قدرت خرید مسکن با تسهیلات مسکن بانک ملی
تسهیلات بانک سینا برای بانوان شاغل در قالب کارت اعتباری ◄

مطالب مرتبط
بنر