سهم ۲۵ درصدی بانک قرض الحسنه مهر ایران از تسهیلات قرض الحسنه بانک ها

سه شنبه ، 8 مرداد 1398 ، 13:45

مدیر عامل بانک قرض الحسنه مهر ایران گفت: این بانک در حالی که پنج درصد منابع قرض الحسنه بانک هاي كشور را در اختيار دارد، توانسته است ۲۵ درصد كل تسهيلات قرض الحسنه سيستم بانكي را پرداخت كند.
به گزارش روابط عمومی بانک قرض الحسنه مهر ایران، دکترمرتضی اکبری افزود: بيش از ۱۳۰ هزار ميليارد ريال يعني معادل ۳۷ درصد از کل مبلغ تسهيلات پرداخت شده اين بانك، مربوط به سال ۱۳۹۷ است كه نسبت به سال قبل حدود ۶۰ درصد رشد داشته است.
وی تصریح کرد: مبلغ تسهیلات اعطایي در ۱۱ سال فعاليت اين بانک بيش از ۳۵۴ هزار ميليارد ريال است که ۶۰ درصد آن به ميزان ۲۱۳ هزار ميليارد ريال در دو سال اخير رپرداخت شده است.
وی با بیان اینکه منابع بانک قرض الحسنه مهر ایران از ۲.۵ ميليارد ريال در آغاز فعاليت به مبلغ ۱۷۰ هزار و ۳۶۱ ميليارد ريال در پايان سال ۱۳۹۷ ارتقاء يافته است، افزود: ۵۸.۵ درصد از اين منابع به مبلغ يکصد هزار ميليارد ريال در دولت دوازدهم جذب شده و ۵۴ درصد از کل اين منابعِ ارتقاء يافته، مربوط به افزايش منابع در سال ۱۳۹۷ است.
مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران اظهار کرد: منابع بانک به طور میانگین در ده سال، ۳۰ درصد رشد سالانه داشته است. اين در حالي است که باوجود شرايط دشوار اقتصادي در دو سال اخير در كشور، منابع بانك در سال هاي ۱۳۹۶ و ۱۳۹۷ به ترتيب به ميزان ۸۲ و ۵۵ درصد رشد داشته است.
وی افزود: بانک قرض الحسنه مهر ایران در دوره ۱۱ ساله، موفق به جذب شش میلیون و ۷۳۶ هزار سپرده گذار شده است که سهم آن در دو سال اخير دو ميليون و ۱۶۲ هزار نفر، معادل ۳۲ درصد است.
دکتر اکبری با تاکید براینکه در مدت ۱۱ سال فعالیت بانك قرض الحسنه مهرايران به بيش از چهار ميليون و ۸۵۰ هزار نفر تسهيلات قر ض الحسنه پرداخت شده است، تصريح كرد: حدود دو ميليون فقره از اين تسهيلات يعني معادل ۴۴ درصد از كل تسهيلات اعطايي ۱۱ ساله در دو سال اخير پرداخت شده است.
وی اظهار کرد: بانک قرض الحسنه مهر ایران در تاریخ ۱۹ دی ماه ۱۳۹۷ مجوز فعاليت دائمي خود را از بانک مرکزي جمهوري اسامي ايران اخذ و پس از آن مجوز مكتوب فعاليت ۵۳۰ شعبه در سراسر كشور را دريافت كرد.

برنامه های بانک قرض الحسنه مهرایران در سال ۱۳۹۸

مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران با بیان اینکه اعطاي تسهيلات قرض الحسنه به يک ميليون و ۵۰۰ هزار نفر با اعتباري بالغ بر يکصد و پنجاه هزار ميليارد ريال از برنامه هاي بانك در سال جاري است، افزود: كمك به رونق بازار از طريق تقويت تقاضا براي خريد كالاهاي ايراني از جمله فرش دستباف، صنايع دستي و گردشگري و صنايع كوچك با طرح مهركارت نيز از ديگر برنامه هاست.
وی اجرای طرح های اشتغال و کارآفریني، توسعه همکاري و حمايت از طرح هاي دانش بنيان براي کمک به اشتغالزايي و كار آفريني و توسعه خدمات براي ناتوانان جسمي، در راستاي توسعه عدالت اجتماعي و ارتقاي رفاه و امنيت اقتصادي همه اقشار جامعه را از اولويت هاي بانك قرض الحسنه مهر ايران در سال ۱۳۹۸ اعلام كرد.

تغییر رویکرد اعطای تسهيلات قرض الحسنه

دکتراکبری با تاکید بر تغییر رويکرد اعطاي تسهيلات قرض الحسنه از حوزه معيشت به حوزه هاي اشتغال و كارآفريني و حمايت از كالا و خدمات ايران، تصريح كرد: در دو سال اخير، بانك برنامه ريزي منسجمي را براي تغيير رويكرد اعطاي تسهيلات از حوزه معيشت به حوزه هاي اشتغال و كارآفريني و حمايت از كالا و خدمات ايراني انجام داده است.
وی ادامه داد: این اقدامات مورد توجه نهادهای حمایتي از جمله کميته امداد امام خميني(ره)، بنياد برکت، بنياد مسکن انقلاب اسلامي، سازمان بهزيستي و... از يک سو و همچنين مراكز توليدي، صنايع خدماتي و بيمه، قرار گرفته است.
وی با تاکید براینکه بانک قرض الحسنه مهر ایران در حوزه اشتغال، کارآفريني و كارگشايي با چند نهاد همكاري داشته است، گفت: همكاري با بنياد بركت براي اشتغال روستائيان در ۱۰ استان محروم كشور با پيش بيني ايجاد ۲۰ هزار شغل، همكاري با كميته امداد امام خميني (ره) براي اشتغال و كارگشايي براي بيش از ۱۱۶ هزار و ۳۶۱ نفر از مددجويان تحت پوشش اين نهاد، همكاري با بنياد مسكن انقلاب اسلامي در امر مقاوم سازي ۲۲ هزار مسكن روستايي از جمله تسهيلات اعطايي بانك در اين حوزه است.
مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهرایران ادامه داد: همکاری با معاونت امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوري در راستاي اشتغال و کارگشايي به ۳۳ هزار زن سرپرست خانوار وهمکاري با سازمان بهزيستي كشور براي اشتغال و كارگشايي براي حدود ۱۰ هزارنفر از مددجويان تحت پوشش اين نهاد نيز از ديگر اقدامات بانك در اين حوزه بوده است.
وی با تاکید براینکه در زمینه حمايت از کالا و خدمات ايراني نيز اقداماتي انجام شده است، گفت: انعقاد تفاهمنامه پرداخت تسهيلات قرض الحسنه با شرکت هاي توليد كننده فرش دستباف ايراني، شركت نيرو محركه و شركت ملي پست، مركز گسترش فناوري اطلاعات ايران(مگفا) و مراكز توليدي مستقر در استانهاي غير از پايتخت فعاليتهاي بانك در حوزه حمايت از كالاي ايراني را شامل مي شود.
دکتر اکبری انعقاد قرارداد با شرکت های آب و فاضلاب، بیمه دانا، شورای عالي مناطق آزاد، شهرداري ها واتحاديه هاي تاکسيراني و اتوبوسراني كشور براي پرداخت وام هاي قرض الحسنه را از حوزه هاي فعاليت بانك در زمينه حمايت از خدمات اعلام كرد.
مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران افزود: انعقاد قرارد اعطای وام قرض الحسنه صفر درصد برای پوشش بيمه اي افراد تحت پوشش آموزش و پرورش، انعقاد قرارداد با شوراي عالي مناطق آزاد براي اعطاي تسهيلات قرض الحسنه توسعه گردشگري در مناطق آزاد، انعقاد قرارداد با شهرداريها براي اعطاي تسهيلات قرض الحسنه به مؤديان شهرداريها نيز از ديگر فعاليت هاي بانک بوده است.

طرح های جاری بانک قرض الحسنه مهرایران
 
مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران با تاکید براینکه بانک در سال هاي اخير، سياستي را مبني بر انطباق سبد محصولات خود با سليقه مشتريان دنبال كرده است تا پاسخگوي نيازهاي اقشار مختلف مردم باشد، گفت: مهمترين طرح هاي تسهيلاتي بانك شامل اندوخته خانواده مهر ايران، اندوخته بانوان مهر ايران، مهر آتيه نوين، ۲ در يك و همياران مهر است .
دکتراکبری با تاکید براینکه در طرح اندوخته خانواده مهر ایران، صندوق هاي خانوادگي مي توانند با تجميع منابع پولي خود در بانك، از حمايت براي افزايش تعداد تسهيلات پرداختي به اعضاي خود بهره مند شوند، افزود: طرح اندوخته بانوان مهرايران براي توانمندسازي بانوان كارآفرين و سرپرست خانوار از طريق پرداخت تسهيلات قرض الحسنه، طراحي و اجرا شده است.
وی تصریح کرد: طرح مهر آتیه نوین با هدف ايجاد اشتغال و ارزش آفريني در راستاي تأمين آتيه به اجرا درآمده است. همچنين، در طرح دو در يک، مشتريان مي توانند با مراجعه به هر يک از شعب بانک و به پشتوانه حساب خود ۲ بار وام قرض الحسنه با كارمزد يك درصد دريافت كنند.
مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران گفت: طرح همیاران مهر(عقد صلح با مدت نامحدود)است که در این طرح با کمک خيرين به جاي كمك هاي بلاعوض، به نيازمندان وام قرض الحسنه پرداخت مي شود.
دکتر اکبری افزود: این بانک در راستای اجرای بانکداري سبز علاوه بر برخورداري از ابزارهاي بانكداري الكترونيك همواره در راه اندازي سامانه هاي آنلاين پيشتاز بوده كه امكان افتتاح حساب آنلاين از طريق سايت بانك و سامانه هاي تسهيلات آنلاين نمونه هايي از اين دست به حساب مي آيد.

بانک و مسئولیت اجتماعی

مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران گفت: این بانک با چشم انداز «تلاش برای توسعه رفاه اجتماعي و دستيابي به جامعه توسعه يافته» برنامه هاي ايفاي مسئوليت اجتماعي خود را در حوزه هاي مختلف اجرا کرده است .
وی با بیان اینکه بانک قرض الحسنه مهر ایران در خصوص ايفاي مسئوليت اجتماعي برنامه هايي اجرا کرده، افزود: احداث مدرسه و خانه بهداشت روستاهاي آسيب ديده در زلزله کرمانشاه و پرداخت تسهيلات قرض الحسنه به آسيب ديدگان زلزله، مشاركت در ساخت بيمارستان ۳۰۰ تخت خوابه بيماران اعصاب و روان، اعطاي وام هاي سبز قر ض الحسنه براي حمايت از محيط زيست وايجاد باشگاه خيرين، با هدف هدايت نقدينگي خيرين براي رفع نيازهاي جامعه ازجمله اين طرح هاست.
وی تصریح کرد: اجرای طرح سفیران سلامت براي پوشش بخشي از هزينه هاي درمان بيماران نيازمند از طريق تسهيلات ارزان، مشارکت در آزادسازي زندانيان جرائم غيرعمد و حمايت از اشتغال آنها با پرداخت تسهيلات قر ض الحسنه و توزيع اقلام و وسايل آموزشي و بهداشتي در مناطق محروم کشور از ديگر طرح ها در زمينه مسوليت اجتماعي است.

► پرداخت دو هزار فقره وام قرض‌الحسنه مشاغل خانگی توسط بانک صادرات ایران
استقبال از طرح «فراز سپهر» باشگاه مشتریان بانک صادرات ایران ◄

مطالب مرتبط
بنر