آموزش گام به گام اکسل برای جویندگان کار(33)

چهارشنبه ، 2 بهمن 1392 ، 15:06

 

همان طور که می دانید امروزه برای استخدام شدن در هر سازمان، شرکت و یا تشکیلاتی باید با تعدادی از نرم افزارهای مرسوم موجود در کامپیوتر های شخصی آشنایی داشته باشید که یکی از آنها نرم افزار اکسل است که از زیر مجموعه های مایکروسافت آفیس است.

به گزارش بانکی دات آی آر، ما قصد داریم شما را با محیط اکسل آشنا کرده و تمام فوت و فن های آن را به شما آموزش دهیم و سعی کردیم که آموزش را از موارد پایه ای آغاز کنیم.

ایجاد رمز عبور برای یک سند اکسل
برای حفاظت از یک سند و داده های آن، می توان برای آنها رمز عبور تعیین کرد. برای ایجاد رمز عبور برای یک سند، ابتدا سند مورد نظرتان را باز کنید. پس از اینکه تغییر یا تغییرات مورد نظرتان را اعمال کردید، به هنگام ذخیره سازی، گزینه Save as را انتخاب کنید. (با کلیک بر روی دکمه  Office می توانید به گزینه Save as دسترسی داشته باشید).
اکنون در پنجره باز شده، بر روی دکمه Tools کلیک کرده و گزینه General Option را انتخاب کنید.

 

با کلیک بر روی گزینه General Option پنجره ای برای تعریف رمز باز می شود. این پنجره دارای دو گزینه برای اختصاص دادن رمز است: Password to open و Password to modify.

 

کسانی که رمز نخست یعنی Password to open را در اختیار داشته باشند، تنها قادر به باز كردن Workbook و مشاهده اطلاعات موجود در آن خواهند بود.
اما کسانی که رمز دوم یعنی Password to modify را در اختیار داشته باشند، علاوه بر  باز كردن  Workbook می توانند در آن تغییرات اعمال کنند.
پس از وارد کردن رمز مورد نظرتان و با کلیک بر روی دکمه OK پنجره دیگری باز می شود که از شما می خواهد یک بار دیگر رمزتان را وارد کنید تا نرم افزار از اینکه شما حین وارد کردن رمز دچار اشتباه تایپی نشده اید، اطمینان حاصل کند.اکنون سند شما دارای رمز شد و هنگام باز کردن سند، تنها کسانی می توانند به آن دسترسی داشته باشند که رمز عبور را وارد کنند.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

================

► آموزش گام به گام اکسل برای جویندگان کار(34)
آموزش گام به گام اکسل برای جویندگان کار(32) ◄

بنر
بنر
بنر
بنر
مطالب مرتبط
بنر
بنر