آموزش گام به گام اکسل برای جویندگان کار(38)

دوشنبه ، 21 بهمن 1392 ، 05:39

 

همان طور که می دانید امروزه برای استخدام شدن در هر سازمان، شرکت و یا تشکیلاتی باید با تعدادی از نرم افزارهای مرسوم موجود در کامپیوتر های شخصی آشنایی داشته باشید که یکی از آنها نرم افزار اکسل است که از زیر مجموعه های مایکروسافت آفیس است.

به گزارش بانکی دات آی آر، ما قصد داریم شما را با محیط اکسل آشنا کرده و تمام فوت و فن های آن را به شما آموزش دهیم و سعی کردیم که آموزش را از موارد پایه ای آغاز کنیم.

مخفی کردن سطرها، ستون ها و برگه ها


گاهی اوقات و در پروژه هایی که از جداول تو در تو استفاده می کنید، لازم است که سطرها، ستون ها و یا برگه ها را مخفی کنید تا حجم زیاد اطلاعات باعث سردرگمی شما نشود. البته پس از مخفی کردن، می توان آنها را مجددا آشکار کرد.


برای مخفی کردن سطر، ستون و یا کاربرگ ها، ابتدا باید سطر، ستون و یا کاربرگ مورد نظر را انتخاب کرده، سپس از زبانه Home  و از بخش Cells بر روی گزینه Format کلیک کنید.


از منوی باز شده، گزینه Hide and Unhide را انتخاب کنید. در مقابل این گزینه و در بخش نخست آن، سه عبارت Hide Rows و  Hide Columns  وHide Sheets  قرار دارد که به ترتیب برای مخفی کردن سطر، ستون و برگه به کار می رود.


 

آشکار کردن سطرها، ستون ها و برگه ها
برای آشکار کردن سطرها، ستون ها و برگه ها مراحل بالا را طی کنید، اما در آخرین مرحله و به جای انتخاب گزینه های مخفی کردن (Hide) گزینه های در آوردن سطرها، ستون ها و برگه ها از حالت مخفی (Unhide) را انتخاب کنید تا سلول ها مجددا آشکار شوند.

اخبارمنتخب بانکی دات آی آر:

=================

 

► آموزش گام به گام اکسل برای جویندگان کار(39)
آموزش گام به گام اکسل برای جویندگان کار(37) ◄

بنر
بنر
بنر
بنر
مطالب مرتبط
بنر
بنر