جوایز بانک ها از دیروز تا امروز

شنبه ، 26 مرداد 1392 ، 08:48

یکی از اصلی ترین مشوق بانک ها برای جذب سرمایه های سرگردان جوایز حساب های قرض الحسنه است که طی سالیان متمادی تحولات جالب و پی در پی را تجربه کرده است.

به گزارش بانکی دات آی آر، هریک از شما در این مورد خاطرات و تجربه های متفاوتی دارید و می توان گفت به نوبه خودتان کارشناس هستید.

از جوایز 5 ،10 و یا 20 هزارتومانی گرفته . درمقاطعی ساعت های منقش به لوگوی بانک ها که خیلی از ما ها برده ایم تا یک سکه ربع بهار آزادی که البته آن وقت ها خیلی گران نبود اما بردنش دلچسب به نظرمی رسید.

درمقطعی بانک ها دچار تب خودرو های خارجی شدند و به نمایشگاه به روز ترین خود روهای جهان بدل شدند.یک دستگاه لکسوس ، مرسدس بنز، دوو و...

زمانی مسابقه جوایز عجیب و غریب بود، به اندازه طول برج میلاد اسکناس، سفر به دور دنیا.

یک زمان برای امتیاز دهی و جلب نظرتان رقابت می کردند.هر 20 هزار ریال یک امتیاز، امتیاز روز شمار هر روز ... امتیاز.

این بازی آنقدر بالا گرفت که یک زمان بانک مرکزی احساس کرد باید در این بدعت های عجیب دخالت کند و برای اعطای جوایز بانک ها سقف 25 میلیون تومانی تعیین نمود.

اما رقابت ها همچنان سرجایش بود و در مقطع های زمانی خاص که همه به یاد داریم کل تلویزیون در اشغال آگهی های بازرگانی بانک ها بود. انقدر که سرگیجه می گرفتیم و از هرچه بانک متنفر!!!

اما خوب باز هم حساب داشتیم حساب پس انداز بانک خودمان را.

اما این روزها

این روزها برخی بانک‌ها اقدامات جالبی را انجام می دهند و جوایزی 10 هزار تومانی به حساب‌های متمرکز می‌پردازند.

در پی آزاد شدن نقدینگی سرگردان از بازارهای سکه، طلا و ارز به دنبال کاهش قیمت ها، برخی بانکها با شیوه های جدید و جذاب در پی جذب این نقدنیگی و سپرده های جدید به نظام بانکی هستند، اما در این بین بانکهایی هستند که با اقداماتی جالب که به مثابه شوخی با سپرده گذاران تلقی می شود، جوایزی بسیار اندک برای سپرده گذاران خود در نظر گرفته اند.


گرچه سپرده های قرض الحسنه بیشتر با منشاء خیر و نیکی انجام می شود، اما برخی بانکها برای جذب بیشتر این نوع سپرده برای آن جوایز 10 هزار تومانی در نظر گرفته اند و اسامی برندگان را بر روی درب و شیشه های شعب بانکها نصب کرده اند.

برندگان حساب های متمرکز از طریق قرعه کشی جوایز 10 هزار تومانی برنده می شوند. این در حالی است که این روزها مبلغ 10 هزار تومانی قدرت خریدی ندارد.


مسئولان این بانکها و شعب در مورد میزان جوایز در نظر گرفته شده برای برندگان این نوع حساب ها در توجیه عنوان می کنند که این حداقل مبلغ جوایز در نظر گرفته شده است و جوایز دیگری برای این نوع حساب ها از جمله کمک هزینه سفر حج هم پرداخت می شود.


اما بالاترین مبلغی که توسط این شعب پرداخت می شود، 100 هزار تومان است که به عقیده خود آنها رقمی بالا است. نکته جالب اینجا است که پیش از این برخی بانکها جوایز کلانی برای این نوع سپرده ها در نظر می گرفتند که با واکنش هایی از سوی نهادهای تصمیم گیر مواجه می شد و حتی این امر موجب شد که بانک مرکزی دستورالعمل های ویژه ای برای پرداخت نوع جوایز حساب های قرض الحسنه بانکها در نظر بگیرد.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

► همه چیز در باره نت بانک سامان
بانک های دنیا از چه شعارهایی استفاده می کنند؟! ◄

مطالب مرتبط
بنر