فروشگاه های آنلاین در حال تصرف جهان

دوشنبه ، 25 شهریور 1392 ، 11:40

چند سال پیش وقتی حرف از خرید و تهیه مایحتاج زندگی می شد، اعضای خانواده یک روز را تعیین می کردند بعد همه با هم یا حد اقل با حضور چند تن از اعضای خانواده راهی بازار و مراکز خرید می شدند تا آنچه احتیاج دارند را بخرند.

به گزارش بانکی دات آی آر، اما این روزها شرایط به طرز چشم گیری تغییر کرده و پدیده ای درحال تصرف جهان است که به آن بازارهای آنلاین یا خرید آنلاین می گوییم.

در روزهای نخست شکل گیری فروشگاه های آنلاین در سراسر جهان مردم اعتماد چندانی به آنها نداشتند و ترجیح می دادند سختی راه و ایستادن در صف های طولانی را به جان بخرند تا اینکه از سایت های ناشناخته و غریبه خرید کنند. آن هم اگر کالای مورد نیازشان به دستشان برسد یانه.

اما این روزها خرید آنلاین جزء لاینفک زندگی خیلی ها شده است و مقاوم ترین افراد هم به فکر خرید آنلاین افتاده اند.

درسراسر جهان شاید هنوز هم کسانی باشند که به خرید های اینترنتی بد بین هستند اما مزایای استفاده از این روش سبب شده هر روز بر تعداد خریدهای اینترنتی افزوده شود. شرکت‌های تامین کننده کالا نیز با ایجاد مشوق‌هایی برای استفاده از خریدهای اینترنتی به این فرایند کمک کرده‌اند.

تقاضا برای خرید اینترنتی و تنوع کالاهایی که از این طریق قابل خرید هستند نشان دهنده رشد خرید اینترنتی است. در سرتاسر جهان حتی کشورهای کمتر توسعه‌یافته هم جوانان علاقمند کالاهای مورد نیازشان را از طریق اینترنت خریداری می کنند.

در این میان بانک‌ها به عنوان صادرکنندگان کارت‌های خرید و متولی اصلی در این حوزه، از رشد خرید آنلاین سود می‌برند اما تحلیل‌گران معتقدند در رقابت بر سر جذب مشتری آن دسته از بانک‌ها موفق‌تر هستند که خدمات اختصاصی و مطابق درخواست مشتری‌ها ارائه کنند.

همچنین ضروری است بانک‌ها و شرکت‌های ارائه‌کننده خدمات فروش آنلاین در مسیر امن تر کردن معاملات حرکت کنند. در آینده رقابت بانک‌ها بر سر جذب تعداد بیشتری از مشتری‌ها که از خدمات خرید اینترنتی استفاده می‌کنند شدت پیدا خواهد کرد و در این میان ارائه خدمات اختصاصی و امن، مزیتی بزرگ محسوب می‌شود.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

► کافه استخدام/ رئیس کل بانک مرکزی ویک درخواست رسانه ای
5 چالش اصلی بانکداری ایران ◄

مطالب مرتبط
بنر