وقتی رئیس همه چیز است!

شنبه ، 13 مهر 1392 ، 15:40

تغییر مدیر عامل برخی بانک ها در روزهای اخیر و به سبب تغییر دولت سبب شد تا بار دیگر بیشتر به مساله نظام بانکداری کشور دقیق شویم و به برخی مشکلات ریشه ای پی ببریم.

به گزارش بانکی دات آی آر، تغییرات عمده مدیریتی در تمامی سطوح کشور به ویژه پس از تغییر دولت در کشور امری عادی و ریشه ای است که سال های سال است تکرار می شود و برخی آن را به منزله هوای تازه و فرصتی برای بهبود امور می دانند و برخی آن را فرصت سوز و مانع ثبات مدیریتی .

آنچه در این مقاله به آن اشاره می کنیم مزایا و معایب تغییر مدیران نیست بلکه مساله، مشکلی است که سالهاست گریبانگیر اقتصاد کشور و به ویژه بانک هاست.

مدیر محوری

بله محوریت مدیران در تمام دستگاه های اجرایی کشور به نحوی است که با تغییر هر فرد یا به عبارتی مهره انبوهی از کارهای نیمه تمام باقی می ماند و طرح های جدیدی آغاز می شود که معلوم نیست چقدر از آنها نیمه کاره می ماند.

این در حالیست که روال معمول مدیریتی در کشور باید به این نحو باشد که سیاست و برنامه ها ثابت باشد و تغییر مدیریت بر این روند تاثیری نگذارد بلکه مدیر جدید فعالیت های مدیران قبلی را به شیوه های خود پیگری کند

امری که در کشور به آرزویی دست نیافتنی می ماند.

از یک طرف ما مشکل دیگری داریم و آن این است که ساختارهای بانکی ما دارای بافتی قدیمی است و خود ساختار بانک مستقل از مدیریت، یک نگاه خاص و همیشگی را نمی‌تواند دنبال کند. لذا همراه کردن بانک‌ها با سیاست‌های جدید مستلزم تغییر مدیریت است.

به نظر می رسد تدوین برنامه های بلند مدت که به تصویب اعضای هیات مدیره رسیده باشد و مدون کردن اقدامات بتواند تا حدودی موثر باشد.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

► دستگاه خراب است!!!
شعب بانک ها در سال 1400 چه شکلی خواهند بود؟ ◄

مطالب مرتبط
بنر