همه تصورات خنده دار ما از بانکداری الکترونیک

شنبه ، 27 مهر 1392 ، 14:41

بانکداری الکترونیک مدت زیادی نیست که در کشور همه گیر شده است و البته هنوز هم هستند کسانی که به نحوه استفاده از آن آگاهی ندارند.

به گزارش بانکی دات آی آی ، در روزهای آغازین ورود خدمات بانکداری الکترونیک به کشور تصورات جالب و بعضا خنده داری بین عموم رایج بود که البته به دلیل نا آشنایی همه ما بود و امروز خنده دار به نظر می رسد اما آن زمان خنده دار نمی نمود:

1.خنده دار تر از عابر بانک ها سوژه ای پیدا نمی کردیم. بعضی وقت ها می شنیدم که بعضی ها غصه کارمندان شیفت شب خود پرداز را می خوردند که 24 ساعته کار میکنند!

2.خاطرم هست خیلی ها می خواستند بدانند که عابر بانک چطور پول ها را می شمارد و هر کس ایده ای می داد:

چشم الکترونیک هوشمند

دخالت انسانی

دوربین دیجیتال

و....

3. بعضی از مشکوک ها هم از اشتباه دستگاه های الکترونیک بیم داشتند و ترجیح می دادند ساعت ها در صف بانک بایستند و به این دستگاه های تازه وارد مشکوک اعتمادی نداشتند.

4. اینترنت بانک ها هم چندان محبوب نبودند شاید باور زندگی بدون اینترنت بانک برای خیلی ها غیر ممکن باشد اما چندان نمی گذرد از زمانی که حاضر نبودیم از محیط ناامن اینترنت استفاده کنیم .

5. یک بار قبض تلفن خانم مسن همسایه را اینترنتی پرداخت کردم وقتی قبض را به او پس دادم و شماره پیگری را رویش نوشتم نگاه عاقل اندر سفیه به من کرد و گفت : راست است که کار اگر می خواهی درست انجام بشه باید خودت آن را انجام دهی. این که پرفراژش پاره نشده!! موندم این پرفراژ رو از کجا بلد بود !!

6. یادمه اولین روزهایی که خود پرداز به تهران اومد دوران نوجوانی من بود باور کنید یک ربع می ایستادم جلوی خود پردازی که اغلب خالی بودند و زل می زدم به نوشته هایی که می آمد و می رفت.

به سیستم خود پرداز بانک... خوش آمدید

برای استفاده از دستگاه لطفا کارت خود را وارد نمایید.

7.چند نفر رو می شناسم که موقع باز کردن بسته بندی کارت بانکشان به کارت آسیب زده بودند.

8. اصطلاحاتی مثل تاریخ انقضا، کد cvvv2 و امثال آن هیچ ذهنیتی در ذهن مردم نداشت و بیشتر شبیه جوک یا صحبت کردن خارجی ها بود.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

 

 

 

► این همه شماره حساب های مختلف بانک ها برای چیست؟
موبایل بانکینگ چقدر امنیت دارد؟ ◄

مطالب مرتبط
بنر