متنوع سازی وام مسکن ،منتظر خبرهای خوب باشید

چهارشنبه ، 6 آذر 1392 ، 09:33

 

دولت جدید کاملا واضح و آشکار با طرح مسکن مهر مخالفت کرد که هیچ شک و شبهه ای در این زمینه برای مردم وجود نداشته باشد که دولت امید برای حل مشکل مسکن در پی راهکاری تازه است.

به گزارش بانکی دات آی آر، وزیر راه و شهرسازی و مشاور مالی اش به دنبال طرح هایی رفته اند که در عوض «خانه سازی» به «تقویت توان خرید اقشار هدف» نظر دارد و معتقدند اگر سمت تقاضا تقویت شود، طرف عرضه این بازار مشکل چندانی ندارد. طرف عرضه با اطمینان از طرف تقاضا، سرمایه کافی دارد و پروژه های تازه ای نیز تعریف خواهد کرد. همچنین این که بانک ها رغبت زیادی به پرداخت تسهیلات ساخت مسکن دارند و این خود شرایط مالی سمت عرضه را قوی نگاه می دارد ...

«حسین عبده تبریزی» که برای اهل رسانه کاملا شناخته شده است به عنوان مشاور مالی وزیر راه و شهرسازی پرچم دار این طرح است.

او در مصاحبه ای گفته : "دولت در بخش مسكن بايد راه اندازي بازار رهن – پرداخت تسهيلات بلندمدت خريد مسكن- و همچنين بازار رهن ثانويه باشد، طوري كه با صدور مجوز بانك مركزي، همه بانك هاي تجاري بتوانند صندوق هاي سپرده گذاري ايجاد كنند و به خريداران وام هاي بلندمدت 30ساله بپردازند. در اين ميان، دولت از خانوارهاي كم درآمد و زوج هاي جواني كه براي اولين بار اقدام به خريد مسكن مي كنند، حمايت يارانه اي در قالب پوشش بخشي از نرخ سود تسهيلات، به عمل خواهد آورد"

در تهران با‌توجه به ميانگين قيمت ‌مسكن، وام‌ خريد از محل سپرده‌گذاري متقاضيان بايد بين 100 تا 150 ميليون ‌‌تومان باشد درحالی که مبالغ کنونی نیمی از این مبلغ که تنها بخشی از هزینه های مسکن را تامین می کند هم نمی باشد.

خبر خوش اینکه اولين جلسه كميته ‌‌مشترك وزارت راه‌ و شهرسازي و بانك ‌مركزي براي تدوين ضوابط تامين ‌مالي مسكن - نحوه تشكيل بازار رهن براي پرداخت تسهيلات ‌خريد - برگزار شده و این به آن معناست که اتفاق های خوبی در جریان است که احتمالا بازار مسکن در اوایل سال آینده بسیار پر رونق خواهد کرد.

خواسته مردم از حاكميت براي تامين نصف هزينه خريد مسكن در قالب وام‌بانكي، درخواست عظيمي نيست و بايد محقق شود.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

================

► بانک های کشور چقدر امن هستند؟
"فیشینگ" مصیبتی که نادیده گرفته می شود ◄

مطالب مرتبط
بنر