وقتی کارت بانکم منقضی شد چه کنم؟

يكشنبه ، 8 دی 1392 ، 09:49

 

کارت های بانکی ما این روزها مثل اکسیژن شده اند زندگی بدون آنها تقریبا غیر ممکن است. حالا تصور کنید وارد یک فروشگاه شده اید یا از عابر بانک استفاده می کنید. دستگاه به شما پیغام بدهد که از پرداخت وجه معذور است چه حالی می شوید.

به گزارش بانکی دات آی آر، این اتفاقی است که هر روز برای بسیاری از افراد می افتد در نگاه نخست حدس می زنیم که دستگاه خراب است بعد فکر می کنیم که نکند دزد حسابمان را خالی کرده!! و در نهایت اگر دستگاه کارتمان را به اصطلاح خودمانی نخورده باشد می فهمیم که کارتمان منقضی شده است!

تاریخ اعتبار کارت های بانکی بر روی تمامی کارت ها ذکر شده است و همه ما باید حواسمان باشد و پیش از موعد انقضای کارت برای تغییر آن اقدام کنیم.

اما چه باید کرد؟

زمانی که تاریخ اعتبار کارتتان تمام شد کافی است به یکی از شعب بانکتان و یا شعبه خودتان مراجه کنید و ضمن اعلام انقضای کارت کارتتان را در اختیار متصدی قرار دهید.

دقت کنید رمز کارت را به متصدی ندهید. اگرچه کارت منقضی شده اما احتیاط شرط عقل است!

برای تحویل کارتتان لازم نیست نوبت بگیرید و در صف بایستید کارتان هم چند دقیقه بیشتر طول نخواهد کشید کارت را به متصدی می دهید و او کارهای اداری لازم را انجام می دهد و از طرف شما در خواست کارت جدید می کند.

بانک هایی که از سیستم صدور آنی کارت استفاده می کنند بلافاصله کارت شما را تحویل خواهند داد در غیر اینصورت متصدی بانک زمان تحویل کارت را به شما اعلام می کند.

اگر بانک شما از سیستم اس ام اس بانک هم استفاده کند درموعد مقرر تحویل کارت به شما اطلاع رسانی خواهد کرد.

به همین راحتی صاحب یک کارت جدید خواهید شد.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

 

 

► 8 نکته خواندنی در باره بانکداری الکترونیک
چه حساب بانکی باز کنم؟ ◄

مطالب مرتبط
بنر