طنز/ فرق بین تولید کننده و تولید نما؟!

سه شنبه ، 17 دی 1392 ، 11:16

 

این پسوند"نما" کم کم دارد برد بین المللی پیدا می کند در فرهنگ فارسی! از بازیگرنما،تماشاگرنما و.... گرفته تا این بار "تولید نما".

به گزارش بانکی دات آی آر، ابداع واژه زیبا، وزین  و تازه "تولید نما" هیچ ربطی به فرهنگستان ادب فارسی ندارد، آقای حداد عادل هم فکر کنم هرگونه ارتباطی با آن را انکار نماید "البته متاسفانه نتوانستیم ایشان را پیدا کنیم و نظرشان را جویا شویم"

این واژه ابداع و اختراع شخص ریاست محترم بانک مرکزی است که در در سومین همایش سیاست های پولی و چالش های بانکداری و تولید طی اظهاراتی فرمودند: "در پرداخت تسهیلات به تولید مشکلی داریم که از این هم بدتر است، نظام بانکی الان مشکل دارد و آن این است که نظام بانکی نمی تواند تولید کننده را از "تولید نما" تفکیک کند. "

این عضو کابینه دولت یازدهم خاطر نشان کرد : در این شرایط کسانی که نگاه اقتصادی دارند تسهیلات را دریافت می کنند و در ملک و سایر موارد سرمایه گذاری می کنند چراکه فکر می کنند به نفع شان است؛ در عین حال بهانه های تولید کننده مبنی بر اینکه می گوید می خواهم پول را ببرم به تولید بانک را مجاب می کند که تسهیلات را پرداخت کند.

تولید نما کیست؟

از آنجایی که ایشان به تعریف و تشریح این موجودات جدید المکشوف نپرداختند به ناچار به تشریح این موجودات می پردازیم:

1.موجوداتی اندکی بزرگ تر از آمیب هستند که ریشه تولید را می خشکانند و علاقه بی انتهایی به پول و وام دارند.

2.سر ملت منت می گذارند که کار آفرینی می کنند اما هنرشان واردات کالاهای لوکس و باکیفیت برادران کشور دوست و همسایه چین است.

3. موقع گرفتن وام خیلی سرشان در حساب و کتاب است و مو را از ماست می کشند ولی وقت پس دادن اقساط که می شود جان کارشناسان و ماموران بانک را ذره ذره و به طرز مرموزی می مکند.

4. اصلا به پدیده ای با عنوان  میز آشنایی ندارند بلکه تمام علاقه و توجه شان به زیر میز است کلا از زیر میز بیرون نمی آیند و زیر میزی را به مانند زیرآبی رفتن دوست می دارند.

5. "نما"شان تولید و متشکل از آجر سه سانتی و سنگ مرمر و سنگ پای قزوین است داخلشان را خدا داند نگارنده هنوز موفق به تجزیه و تحلیل شیمیایی نشده است.

6. لباسشان مارک دار و خودروهایشان آخرین مدل و خانه هایشان آن بالاها و فرزندانشان ساکن خارجه اند و احتمالا خودشان درگیر هزینه هنگفت زندگی.

7. میزان ثروتشان به شکل تقسیم سلولی و تساعد حسابی وهندسی رو به فزونی .

تبصره - تمام مشخصات بالا ساخته ذهن خیال پرداز و روان پریش نگارنده بوده و مدت هاست چنین موجودی  در عالم واقع مکشوف نگردیده؟!! اگر شما سراغ دارید تصویری فاقد فتوشاپ برای ما بفرستید.

شهرزاد کیافر

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

================

 

 

► "پولشویی الکترونیک" چیست؟
"رمز اینترنت بانکم را فراموش کردم" چه کنم؟ ◄

مطالب مرتبط
بنر