جدیدترین پیش بینی ها درباره قیمت طلا

شنبه ، 21 دی 1392 ، 11:41
به گزارش نامه نیوز به نقل از اقتصاد آنلاین، روز جمعه در پابان معاملات هفته در بازارهای جهان قیمت طلا با حدود ۱۶ دلار افزایش به هر اونس ۱۲۴۵ دلار رسید. قیمت فلز زرد در روزهای پایانی هفته پیش و در آستانه انتشار گزارش وزارت کار آمریکا تغییر محسوسی نداشت اما پس از انتشار این گزارش، حدود ۱.۲ درصد رشد کرد. در ادامه ضمن اشاره به علل رشد قیمت طلا، به نتیجه نظرسنجی این هفته کیتکو درباره وضعیت قیمت طلا در هفته پیش رو می‌پردازیم.

گزارش وزارت کار آمریکا درباره وضعیت بازار کار در ماه دسامبر امیدبخش نبود و همین عامل احتمال تداوم یافتن برنامه محدود کردن سیاست‌های انبساطی بانک مرکزی آمریکا را کاهش داده و زمینه افول ازرش دلار و رشد قیمت طلا را فراهم کرده است. در گزارش وزارت کار آمده است، در ماه گذشته میلادی کارفرماها در بخش غیرکشاورزی کمترین میزان فرصت شغلی را در سه سال اخیر ایجاد کرده‌اند.  البته تحلیلگران معتقدند این کاهش زودگذر است زیرا سرمای شدید هوا عامل اصلی آن بوده است.

به هر حال عملکرد ضعیف بازار کار در ماه دسامبر تردیدهایی را درباره تداوم یافتن برنامه محدود کردن سیاست‌های انبساطی بانک مرکزی آمریکا پدید آورده و به کاهش ارزش دلار و رشد قیمت طلا منجر شده است. کمیته سیاستگذاری بانک مرکزی آمریکا در نشست اواسط ماه گذشته خود 10 میلیارد دلار از میزان خرید اوراق قرضه دولت کاست و آن را به 75 میلیارد دلار رساند.

بهبود وضعیت اقتصاد بویژه شرایط بازار کار علت آغاز شدن این برنامه عنوان شده است. به گزارش جهان سهم پیش‌بینی شده در سال جاری میلادی طی نشست‌های آتی کمیته سیاستگذاری بانک مرکزی آمریکا هر بار 10 میلیارد دلار از میزان خرید اوراق قرضه دولت کاسته شود تا در نهایت برنامه خرید اوراق یاد شده امسال پایان یابد. البته سرعت کاهش میزان خرید به شرایط اقتصادی بستگی دارد.

به همین دلیل خبرهای مثبت و منفی قطعا بر برنامه بانک مرکز تاثیر خواهند گذاشت. این بدان معناست که خبرهای منفی با کاستن از احتمال تداوم یافتن برنامه محدود کردن سیاست‌های انبساطی، به کاهش ارزش دلار و رشد قیمت طلا منجر خواهد شد. در گزارش روز جمعه وزارت کار آمریکا آمده است، در ماه دسامبر در بخش غیرکشاورزی تنها 74 هزار فرصت شغلی ایجاد شده است. این درحالیستکه پیش‌بینی شده بود حدود 200 هزار فرصت شغلی ایجاد شده باشد. اگر چه نرخ بیکاری با 0.3 درصد کاهش به 6.7 درصد رسیده است اما این امر عمدتا حاصل خروج افراد از بازار کار بوده است.

در نظرسنجی این هفته کیتکو درباره تغییرات قیمت طلا در هفته جاری، از مجموع 23 تحلیلگر تکنیکال، مدیر سرمایه‌گذاری و معامله‌گر حرفه‌ای، 12 نفر پیش‌بینی کردند قیمت طلا این هفته افزایش خواهد یافت، 5 نفر نظری مخالف گروه اول داشتند و 6 نفر معتقد بودند قیمت‌ها تغییر محسوسی نخواهد داشت.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

► آزانس های گردشگری که بساز بفروشی می کنند
سلیا مرادی مبتکر و صاحب برند چرم سلیا+عکس ◄

مطالب مرتبط
بنر