5 نکته امنیتی بانکداری الکترونیک مختص عید

يكشنبه ، 25 اسفند 1392 ، 05:40

 

تعطیلات نوروز طولانی ترین تعطیلات رسمی کشور و زمان مناسبی برای تجدید قوا و باز آفرینی توانایی هاست. در کنار تمام نکات مثبت تعطیلات این تعطیلات طولانی فرصت خوبی را برای سارقان فراهم می کند تا بخواهند از اطلاعات شما سوء استفاده کنند.

به گزارش بانکی دات آی آر، توصیه های زیر به شما کمک می کند تا تعطیلات امنی را سپری کنید:

1.عجله نکنید

روزهای پایانی سال و تعطیلات نوروز سیستم بانکداری کشور تعطیل نیست شعب کشیک و کارکنان زحمت کش بانک مشغول فعالیت هستند اما به دلیل کم شدن تعداد میزان قطعی و خرابی های خود پرداز ها هم افزایش می یابد. اگربه خود پرداز مشکل دار برخوردید کمی صبور باشید و به سراغ یک دستگاه دیگر بروید برای حل شدن سریعتر مشکل از غریبه ها کمک نگیرید و اطلاعات حسابتان را در اختیار غریبه ها نگذارید.

2. سایت های یک شبه

خیلی ها در تعطیلات نوروز ترجیح می دهند از منزل خارج نشوند و همه خرید هایشان را از طریق اینترنت انجام دهند دقت کنید خیلی از کلاهبرداران از این امر خبردارند پس مراقب باشید سراغ سایت های معتبر بروید هیچ سایتی یک شبه راه نمی افتد پس به سایت های ناشناسی که خیلی سریع و دم عید راه اندازی شده اند اعتماد نکنید.

3. کارت های هدیه

خیلی سازمان ها، نهاد ها و افراد ترجیح می دهند عیدی را به شکل کارت هدیه پرداخت کنند دقت کنید مراقب کارت های هدیه تان باشید. کارت های هدیه تمام مشخصات سایر کارت های بانکی را دارند با این تفاوت که بی نام هستند پس اگر خدای نکرده رمز شما لو برود سارقین احتمالی خیلی راحت تر می توانند حساب شما را خالی کنند.

4. بانکداری الکترونیک

خیلی ها از انجام عملیات بانکی در نوروز خودداری می کنند و به سراغ سیستم های قدیمی پرداخت نقدی می روند با این تصور که بانک ها در این ایام تعطیلند و اگر در پرداخت های الکترونیک مشکلی پیش بیاید کسی پاسخگو نیست. این به معنی پذیرش ریسک جابه جایی پول است. این درحالیست که بانک ها درایام تعطیل هم خدمت رسانی های ویژه ای دارند و برای نوروز برنامه ریزی کرده اند از سوی دیگر در بانکداری الکترونیک هیچ وجهی گم نمی شود و بعد از تعطیلات هم می توانیدتکلیف تراکنش های ناموقت را مشخص کنید.

5. شعب کشیک را شناسایی کنید

بهتر است قبل از انجام هر عملیات بانکی در ایام تعطیل و روزهای پایانی سال به سایت بانکتان مراجعه کنید ویا باتماس با مرکز تماس بانکتان از وضعیت شعب کشیک مطلع شوید و نزدیک ترین شعبه برای انجام کارتان را انتخاب کنید.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

==================

 

 

► اولین های بانکداری الکترونیک ایران کدامند؟
آیا نوروز 93 بانکهای متفاوتی خواهیم داشت؟ ◄

مطالب مرتبط
بنر