بانک ها چطور به شرکت ها کمک می کنند؟

سه شنبه ، 2 ارديبهشت 1393 ، 10:40

 

بانک ها با وجود سرمایه گذاری ها فراوان در بازار داخلی یا خارجی و با پرداخت وام ها و تسهیلات به شرکت ها و حتی راه اندازی کسب و کار های مختلف کمک میکنند اما چگونه؟ اعتبار بانکی یا ضامن برای گرفتن وام هایی در زمینه های تولیدی و صنعتی نیاز است اما شاید کارآفرینی برای راه اندازی شرکتی کوچک نیاز به وام داشته باشد. به گزارش خبری بانکی دات آی آر روری ارلی مدیر عامل شرکت های سرمایه گذاری مفهوم تجارت بانک و آنچه را که بانک باید در اختیار کارآفرینان قرار دهد را شرح میدهد.

 

کمک بانک های جهانی به شرکت های کوچک چه در زمینه ی راه اندازی و چه در میانه ی کار از 24 سپتامبر سال گذشته حدود یک میلیارد یورو بوده است اما کاربرد این سرمایه و به جریان انداختن پول برای چرخه ی اقتصادی این شرکت ها مهمتر از مبلغ این تسهیلات است. ارلی معتقد است که بخش خصوصی نیاز بیشتری به اعطای وام و تسهیلات دارد مخصوصا به تولید کنندگان یا صادر کنندگانی که به حمایت مالی بیشتری نیاز دارند علاوه بر بودجه ای که دولتها به بخش های خصوص میدهند وام ها نیز میتوانند به چرخاندن چرخه ی کار تولیدی کمک کنند.


مطمئنا بانک ها با حمایت مالی کسب و کارهای کوچک به اشتغال زایی هم کمک میکنند زیرا شرکتی که بودجه داشته باشد میتواند کارش را گسترش داده و نیرو بگیرد. مثل خیلی از چیزهایی که در دنیای تجارت وجود دارد و باعث پیشرفت میشود بانکهای توسعه یافته نیز میتوانند کمک های زیادی را به شرکت های کوچک بدهند رقابت در بانکها باید برای اعطای تسهیلات به کسب و کارهای کوچک بالا باشد این حالت ایده آل یک بانک خواهد بود. این کمک هایی که در پس یک تجارت وجود دارد قطعا کمک های مالی است که باعث موفقیت میشود سرمایه گذاری در امر اشتغال زایی از مهمترین عوامل پیشرفت اقتصادی است.


اجتناب خیلی از کارفرمایان برای گرفتن وام شاید به دلیل دردسرها و پیچیدگی های گرفتن وام باشد پس بانک ایده آل باید با رعایت مقررات شرایط ساده تری برای اخذ وام ها به تولیدکنندگان داشته باشد. خیلی از بانکها با وجود سرمایه زیاد از دادن وام به افراد خودداری میکنند این در حالی است که اگر سرمایه گذاران پول هایشان را در بانکها قرار ندهند بانک پولی برای گرداندن چرخه ی سرمایه گذاریش نخواهد داشت.


بانکها باید به میزان سپرده ی افراد به آنها وام بدهد مخصوصا وام های کاری و شغلی باید از اولویت بالا برخوردار باشد. یکسری از موسسات و صندوق های اعطای وام هستند که شاید نیاز به سرمایه بیشتری برای اعطای وام داشته باشند.  بانک با جمع آوری پول سرمایه گذاران به دیگران وام میدهد اما در حال حاضر اکثر بانکها از دادن وام اجتناب می کنند آن هم به دلیل اینکه تولید کننده یا کسی که میخواهد کاری را راه بیندازد توان پرداخت بهره بالا را ندارد.


بانکها نه فقط در زمینه سرمایه گذاری بلکه برای خرید اوراق بهادار یا سهیم شدن در کارهای تولیدی نیز میتوانند به کارآفرینان کمک کنند. دادن وام های کوچک به تولید کنندگان شاید نیاز مالی آنها را برطرف نکند. بنابراین بانک می تواند خود را در این خط تولید سهیم کند.


آنچه که کسب و کار کوچک به آن نیاز دارد حمایت مالی است و این حمایت مالی را بانکها می توانند بر عهده بگیرند برای کمک به راه اندازی یک خط تولیدی یا شرکت های کوچک تامین بودجه و کمک بانک ها و موسسات حتما در انجام سریع روند کاری به کارفرما و کارآفرین کمک خواهد کرد.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

==================

 

► ماجرای دیش ماهواره روی پشت بام بانک ها چیست؟
زمانی که بانک ها هدر می دهند ◄

مطالب مرتبط
بنر