دلیل عدم موفقیت برخی تراکنش های بانکی

شنبه ، 13 ارديبهشت 1393 ، 08:10

 

تراکنش ناموفق در برخی مبادلات بانکی چیز غیر قابل تصوری نیست و حد اقل یک بار برای هرکدام از ما رخ داده است اما آیا تابه حال به این فکر کرده اید این حالت به چه دلیلی رخ می دهد؟

به گزارش بانکی دات آی آر، تراکنش های ناموفق از سیستم اینترنت بانک، خرید اینترنتی تا عدم موفقیت در تراکنش های خود پردازها و دستگاه های کارت خوان را در بر می گیرد این عدم موفقیت در دریافت سرویس از شبکه‌ی شتاب یا شاپرک عموما به ‏سرورها مربوط نمی‌شود و در مورد خود پرداز ها اغلب موارد عدم پول‌گذاری ‏و خرابی خودپرداز عوامل اصلي تراکنش‌های ناموفق است.‏



در كنار دو مورد يادشده مواردی چون اشکال ‏در سوییچ‌کارت بانک پذیرنده، اشکال در تارگاه فروشگاه ‏الکترونیک و یا تارگاه (وب سايت)بانک پذیرنده، اشکال در ‏سوییچ کارت بانک مقصد، اشکال در سامانه‌ی بانکداری متمرکز ‏بانک مقصد، اشکال در هر یک از خطوط و وسایل ارتباطی که ‏دارای پشتیبان نیستند و قطع برق و شبکه‌ی شعب به خصوص در ‏شعبی که از برق اضطراری استفاده نمی‌کنند از دلايل ديگري ‏است كه گاه مشتریان شتاب را با مشكل رو به رو مي‌كند.

وضعیت‌های یک تراکنش :
تراکنش‌ها در سیستم همانند یک موجودیت (entity) فعال است هستند. همانطور که می‌دانید ساده‌ترین موجودیت فعال در سیستم فرآیند‌ها (process) می‌باشند که cpu را بعنوان یک ابزار در اختیار گرفته و وظایفی را انجام می‌دهند. تراکنش نیز یک موجودیت فعال می‌باشد و همانند سایر موجودیت‌های فعال دارای وضعیت هایی (state) می‌باشند که در ادامه هریک شرح داده شده اند :

• فعال (Active) : تراکنشی که در حالت اجرا است در وضعیت فعال می‌باشد.
• کامیت جزئی (Partially Committed): پس از اجرای آخرین دستور تراکنش به وضعیت کامیت جزئی می‌رود.
• شکست (Failed): در این وضعیت، در روند اجرا خطایی رخ داده و اجرای ادامه تراکنش امکان پذیر نمی‌باشد.
• خاتمه (Aborted): پس از تشخیص خطا تراکنش می‌تواند به وضعیت Aborted که در انجا اجرا متوفق شده و تغییرات ROLLBACK می‌شوند.
• Committed: در این وضعیت اجرای تراکنش با موفقیت انجام شده و تراکنش پایان می‌پذیرد.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

 

► فعالیت اقتصادی بانک ها با اقتصاد چه می کند؟
مردی با یک بغل پول در خیابان های تهران +نکات امنیتی ◄

مطالب مرتبط
بنر