بهترین روش های گذراندن وقت درصف انتظار بانک

پنجشنبه ، 1 خرداد 1393 ، 07:44

 

خوشبختانه با ترویج بانکداری الکترونیک تعداد مراجعه افراد به شعب فیزیکی بانک ها به شکل چشم گیری کاهش یافته و از تعداد افراد منتظر در صف ها هم کاسته شده است. با این وجود هنوز هم مراجعه به بانک منتفی نشده و خیلی مواقع مجبوریم با مراجه حضوری به شعبه برخی از کارهایمان را انجام دهیم.

به گزارش بانکی دات آی آر، انتظار سخت ترین کار دنیاست یکی یکی شماره ها را بشماریم تا نوبتمان شود گاهی کسل و بی حوصله می شویم و گاهی هم استرس کارهای دگیری که مانده مارا فرامی گیرد در این گزارش چند راهکار که جلو اتلاف وقت شما را می گیرد اشاره می کنیم:

1. بورشور بخوانید

تقریبا تمام بانک ها بولتن ها و بورشور هایی که معرف خدماتشان است یا بنر و تابلو های تبلیغاتی حاوی آخرین خدماتشان را در شعبه در معرض دید عموم گذاشته اند. مطالعه آن ها به شما کمک می کند خدمات بانک تان را بهتر بشناسید و همین طور بتوانید برای انتخاب خدمات مورد نیازتان هوشمندانه عمل کنید.

2. فرم پرکنید

برای انجام هر فرایند بانکی لازم است یک سری فرم و رسید تکمیل کنید به جای اینکه این کار را زمانی که نوبت تان شد انجام دهید و وقت سایر افرادی که پشت سرتان هستند را تلف کنید پیش از اینکه نوبتتان بشود از مسئول باجه یا جایگاهی که برای قرار داده شدن فرم ها در نظر گرفته شده فرم های مد نظرتان را بردارید و با دقت ، خوانا و بدون استرس تکمیلشان کنید.

3. جیب هایتان رابگردید

بانک ها موظف اند پول های کهنه و از بین رفته شما را بگیرند و پول نو تحویل دهند جیب ها و پول هایتان رابگردید و اگر پول کهنه دارید آماده کنید تا در اختیار شعبه تان قرار دهید و پول نو بگیرید.

4. نرم افزارهای بانکی تان را به روز کنید

اغلب شعب بانک ها جایی را برای به روز رسانی نرم افزار های بانکی در نظر گرفته اند اگرچه می توانید در منزل و از طریق اینترنتتان آخرین ورژن نرم افزار موبایل بانکینگ خود را دریافت کنید اما حالا که در شعبه هستید به جای وقت تلف کردن می توانید نرم افزارتان را به روز کنید و از نظرات مسئول مربوطه استفاده کنید.

5. موبایلتان را خالی کنید

مموری موبایل همه ما پر از موارد بلا استفاده و غیرضرور است که هیچ وقت آنها را پاک نمی کنیم تا گوشی فریاد سردهد که مموری اش تکمیل شده و آنوقت با عجله آن را خالی می کنیم. حالا که فرصت دارید و کار خاصی برای انجام ندارید خوب مموری گوشی تان را مرتب کرده و از مطالب اضافی خالی کنید.

6. روند کار های بانکی را یاد بگیرید

با دقت به روند کاری که افراد پیش از شما طی می کنند نگاه کنید و یاد بگیرید که در هر مورد چه کارهایی باید انجام گیرد. به این ترتیب کلی مطلب جدید یاد می گیرید رایگان.

7. حساب و کتاب کنید

چه جایی بهتر از بانک برای انجام حساب و کتاب ؟ موجودی حسابتان را چک کنید و برای انجام امور مالی و بانکی تان در طی ماه برنامه ریزی کنید و فکر کنید در طی ماه چه کارهای دیگری هستند که نیاز به مراجعه حضوری به بانک دارند به این ترتیب شاید بتوانید از تعداد دفعاتی که مجبورید به شعبه مراجعه کنید بکاهید.

8. مکالمه کنید

با کسانی که کنار تان نشسته اند سرصحبت را باز کنید و اگر آنها هم تمایل داشتند یک گفتگوی دلچسب و کوتاه با یک غریبه در طول روز را تجربه کنید و از نظرات و صحبت های این همشهری ناشناس استفاده کنید.

 

اخبار منتخب بانک ها:

============

 

 

 

 

 

 

 

► بانکداري الکترونیک بین بانکی (قسمت اول)
تفاوت ربا و بهره بانکی در چست؟ ◄

مطالب مرتبط
بنر