5 ترس متداول مردم از اس ام اس بانک

شنبه ، 10 خرداد 1393 ، 12:27

 

شما می توانید فقط با در دست داشتن یك خط تلفن همراه در تمام مدت شبانه روز از خدمات اس ام اس بانك استفاده كنید؛ از جمله این خدمات اعلام موجودی،گردش حساب،اعلام مفقودی دسته چك و ... می باشد.

به گزارش بانکی دات آی آر، فعالیت 24 ساعت، امکان دسترسی آسان، فراگیر بودن و... از مزایای این سیستم است بااین وجود خیلی از مردم از این سیستم می ترسند. در این گزارش به برخی ترس ها و راه های مقابله با آن اشاره می کنیم.

1.خالی شدن حساب

خالی شدن حساب از طریق اس ام اس بانک کمی دشوار است چرا که اغلب این سیستم در ایران برای تعیین موجودی و کارهایی از این قبیل صورت می گیرد.

تنها امکان این است که رمز استفاده از اس ام اس بانک تان را در اختیار کسی قرار دهید یا نکات ایمنی را در گوشی همراهتان رعایت نکرده باشید .

سرقت تلفن همراه هم از نکات امنیتی است که ممکن است به وقوع بپیوندد

2.سوء استفاده از نام بانک

بعضا برخی افراد از طریق نرم افزار های تحت وب و با سوء استفاده از نام بانک مبادرت به سرقت و کلاهبرداری از مردم می کنند بنابراین شماره اس ام اس بانکتان را به خاطر بسپاریدو به اس ام اس های مشکوک پاسخ ندهید.

3.خطا در انتقال وجه

بعضی وقت ها عده ای از ترس اینکه هنگام انتقال وجه پول به حساب اشتباه واریز شود از این سرویس فراری اند در حالی که قبل از طی هر مرحله اطلاعات صاحب حسابی که پول به آن انتقال می یابد نمایش می یابد و در صورت خطا شما مطلع خواهید شد.

4. گم شدن اطلاعات بانکی

هیچ یک از اطلاعات بانکی و انتقال وجوه در سیستم بانکداری الکترونیک حذف یا گم نمی شود و در صورت بروز هر گونه اشتباه احتمالی امکان پیگیری وجوه و نحوه جابجای و حتی بازگشت آن وجود دارد.

5.احراز هویت

عده ای بر این عقیده اند که در این سیستم هر کسی می تواند خود را به عنوان صاحب حساب جا بزند در حالی که مثل نیاز به شناسنامه و کارت ملی هنگام مراجعه به بانک هنگام استفاده از اس ام اس بانک هم بانک از استفاده صاحب حساب و عدم امکان تقلب کمک می گیرد.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

================

 

► فرق تحویلدار وتحصيلدارچیست؟
استعلام یا بازداشت وجوه مشتریان نزد بانک هابه چه شکل انجام می شود؟ ◄

مطالب مرتبط
بنر