گزارش/ بانکی ها در ماه رمضان چه می کنند

پنجشنبه ، 12 تیر 1393 ، 07:34

 

مقارنت ماه رمضان و تابستان به معنی آن است که همت و تلاشت را بیشتر کن و صد البته لذت موفقیت چند برابر خواهد شد. اما برخی مشاغل خاص در این شرایط دشوارتر به نظر می رسد.

به گزارش بانکی دات آی آر، خیلی ها در این روزهای گرم و با حال روزه داری ساعت های مدیدی بیرون از منزل و در گرمای طاقت فرسا کار می کنند . وقتی به این افراد فکر می کنیم کار در بانک آن هم زیر نسیم خنک دستگاه های خنک کننده چندان هم سخت به نظر نمی رسد.

در سال جاری دولت ساعت کاری بانک ها را هم مانند سایر دستگاه های دولتی کاهش نداده است ولی تقریبا تمام  بانک های خصوصی مثل سال های گذشته ساعت های کاری شان را یک ساعت کاهش داده اند.

 

 

این نابسامانی مورد انتقاد برخی قرار گرفته و البته مردم را هم سر در گم کرده که بالاخره در چه ساعتی به چه بانکی می شود مراجعه کرد.

به بهانه روزه داری و گرما به سراغ برخی کارکنان شعب بانک ها رفتیم و حال و هوای این روزها را از آن ها جویا شدیم گزارش پیش روی شما حاصل همین گفتگوست.

محمد کارمند جوان و شیک پوشی است که پشت باجه یکی از شعب یک بانک خصوصی حاضر است وقتی از احوال ماه رمضان و روزه داری می پرسیم با لبخند می گوید: حقیقت این است که این روزها زیاد به من سخت نمی گذرد فقط باید کمی بیشتر صبور باشم و سعی کنم مثل همیشه با مشتری  ها خوش برخورد باشم شاید روزهای آخر ماه کار سخت شد! فعلا که زیاد سخت نیست. خدارو شکر

وی می افزاید: در شعبه ما بیشتر بچه ها روزه هستند راستش همه نمی توانند روزه بگیرند اما دوستانی هم که روزه نمی گیرند خیلی کمک می کنند و داوطلبانه سعی می کنند به سایرین کمک کنند تا کمتر به زحمت بیفتند. کارگروهی همین است . خوشبختانه این فرهنگ در این بانک نهادینه شده است.

مریم که در یک بانک دولتی کار می کند می گوید: من به سختی های کارم عادت کرده ام و چون ساعات کاری همیشه همین قدر بوده ناراحت نیستم فقط دوست داشتم ساعت بیشتری در منزل بودم تا خودم برای خانواده افطار درست کنم این روزها بیشتر آش و حلیم آماده می خریم و به خانه می بریم البته این هم صفای خودش را دارد.

وی می افزاید: خدا خودش توان می دهد و اگر بخواهی روزه بگیری خودش از تو مراقبت می کند.

آقا ناصر دیابت دارد وقتی از او سوال می کنم  آه حسرتی می کشد و می گوید: من در جوانی به بیماری دیابت مبتلا شدم ارثی است در خانواده ما. روزه نمی گیرم البته خیلی از بچه ها روزه نمی گیرند اما سعی می کنیم طوری برخورد کنیم که دیگران به زحمت نیفتند.

وی می افزاید: سال های دور در یکی از شعب غرب تهران کار می کردم یک همکار از ارامنه خوب کشور داشتیم ماه مبارک انقدر به بچه ها لطف داشت که من حتی رویم نمی شد که به ایشان بگویم نمی توانم روزه بگیرم.

آقا ناصر در خصوص کاهش نیافتن ساعات کاری می گوید: تعطیلی چیز خوبی است شما اعتقاد دیگری دارید؟ اما خوب ما تابع قوانین هستیم معاون شعبه به همکاران گفت هرکس مشکلی دارد یا خدای نکرده مشکل جسمی پیدا کرد می تواند از مرخصی استفاده کند و حتما تلاش می شود با درخواست مرخصی همه موافقت شود.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

 

 

 

 

► فرهنگ استفاده از بانکداری الکترونیک یا فرهنگ بانکداری الکترونیک
اشتباهاتی که در بانکداری الکترونیک قابل جبران نیست! ◄

مطالب مرتبط
بنر