نقش بانک ها در توسعه صنعت

دوشنبه ، 23 تیر 1393 ، 08:26

 

تصور پیشرفت و توسعه صنعت بدون حضور و حمایت بانک ها امری غیر ممکن است. بانک ها نقش عمده ای در پیشرفت تمام صنایع کشور ایفا کرده و وظیفه ای سنگینی در این خصوص در آینده برعهده دارند.

به گزارش بانکی دات آی آر، به عقیده کارشناسان عمده فعالیت بانک ها در خصوص حمایت از صنعت می بایست در بانک های تخصصی این عرصه صورت پذیرد درحال حاضر در کشور چند بانک تخصصی به ارائه خدمات به صنعت گران در عرصه های  مختلف می پردازند.

با این وجود سایر بانک های عمومی ، بزرگ و پر سابقه کشور هم از فعالیت های تولیدی و صنعتی غافل نمانده اند و بعضا خدمات خوبی در این عرصه ارائه می کنند.

 

ارائه خدمات مناسب در این عرصه علاوه بر تامین سرمایه و ارائه تسهیلات به ارائه ال سی ، تبدیل ارز و حمایت از فعالین عرصه صادرات هم در بر می گیرد که همواره مورد توجه بوده است.

تحریم های یک طرفه و غیرقانونی سال های اخیر بعضا مشکلاتی در این خصوص برای تولید کنندگان و بانک های کشور ایجاد کرده که آنها ابتکار ایرانی را جایگزین فعالیت های پیشین کرده و تمام تلاش خود را به کار بسته اند که تا جایی که ممکن است از مشکلات پیش روی صنعتگران بکاهند.

صنایع در عرصه اقتصاد کشور از اهمیت ویژه ای برخوردار اند چرا که تلاش کشور برای رهایی از اقتصاد نفتی تنها زمانی محقق می شود که صنایع سبک و سنگین در کشور به پیشرفت قابل ملاحظه ای دست یابند و به این ترتیب موقعیت های شغلی جدید و رونق اقتصاد حاصل شود.

در این راستا نیازمند تامین سرمایه و حمایت بانک ها از فعالیت بخش خصوصی هستیم. حقیقت این است که علارغم تلاش های صورت گرفته در این عرصه هنوز راه طولانی تا دستیابی به افق های مورد نظر در پیش داریم و در این مسیر نیازمند تلاش ها و حمایت ها همه جانبه دولت و مسئولان هستیم.

بانک ها به تنهایی قادر نخواهند بود تمام جوانب پروژه های عظیم، حمایت از شرکت ها و سرمایه گذاران خصوصی و... را برعهده بگیرند.

دستیابی به اهداف پیش رو تنها زمانی محقق خواهد شد که تمام نهاد های مرتبط دست در دست یکدیگر برای موفقیت تلاش کنیم و به جایگاه حقیقی خودمان دست یابیم.

 

 

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

 

► کدام مهم ترند مشتریان حقیقی یا حقوقی؟
بحث امنیت در بانکداي الکترونیکی(بخش سوم) ◄

مطالب مرتبط
بنر