10 اقدام اساسی برای گرفتار نشدن در دام فیشینگ

دوشنبه ، 23 تیر 1393 ، 09:08

 

متاسفانه کلاهبرداران هم با پیشرفت تکنولوژی پیشرفت کرده و تمام تلاش خود را به کار می برند تا بتوانند با جدید ترین متد ممکن جیب مردم را خالی کنند.

به گزارش بانکی دات آی آر،یکی از راه هایی که این روزها به سرعت درحال افزایش است راه اندازی سایت های جعلی به عنوان دروازه پرداخت بانک ها و سرقت اطلاعات و در نتیجه خالی کردن حساب های مشتریان بانک ها می باشد.

برای این که فریب این سایت ها را نخوریم لازم است این 10 اقدام اساسی را بکار ببندیم:

1. آدرس دروازه پرداخت

قبل از هرکاری آدرس دروازه پرداخت بانک تان را چک کنید آدرس که درمحل URL سایت نوشته می شود حتما باید با نام بانک همراه باشد و دقیقا آدرسی باشد که بانک اعلام کرده است.

2. قفل

علامت یک قفل کوچک که نشانه رعایت نهایت نکات امنیتی است در قسمت URL  و پیش از عنوان سایت می بایست قرارگرفته باشد.پروتکل سایت های پرداخت الکترونیک معمولا https می باشد که باید در آدرس بار ذکر شده باشد.

3. صفحه کیبود مجازی

کیبورد مجازی سایت بانک باید حتما فعال باشد و برای وارد کردن رمز عبورتان می بایست از آن استفاده کنید.

4. کد امنیتی

کد امنیتی که در کنار نام کار بری و رمز عبور باید وارد کنید با هر بار رفرش سایت می بایست تغییر کند اگر ثابت باشد باید به عملکرد سایت مشکوک شوید.

5.رمز یکبار مصرف

درصورتی که بانک شما امکان ارائه رمز یکبار مصرف را فراهم آورده برای پیشگیری از امکان هرگونه سوء استفاده از رمز های یکبار مصرف استفاده کنید

6. شیوه تماس بانک

حتما دقت کنید که بانک برای دریافت شماره ملی ،شناسنامه،رمز عبور و یا هر اطلاعات دیگری به شما اس ام اس یا ایمیل نمی دهد و یا اینکه با شما تماس تلفنی برقرار نمی کند.

7. سایت های معتبر

اگر قصد انجام خرید اینترنتی دارید حتما از سایت های معتبر و مطرح که در بین عموم مردم شناخته شده اند استفاده کنید.

8. نشانه های امنیتی

سایت های معتبر می بایست نماد اعتماد الکترونیکی که از سوی مرکز توسعه تجارت الکترونیکی وزارت صنعت ،معدن و تجارت ارائه می شود را دارا باشند.

9. اس ام اس بانک

پس از انجام هر گونه تراکنش بانکی در صورتی که اس ام اس بانکتان فعال باشد پیام کوتاه در یافت می کنید اگر پیامی دریافت نکردید حتما حسابتان را چک کنید.

10. تغییر رمز

دریک بازده زمانی مشخص مثل هر سه ماه یکبار رمز عبور اینترنت بانک خودتان را تغییر دهید.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

 

 

 

 

 

► چگونگی رفع سوء اثر از چک برگشتی افراد
فرهنگی که خطر ساز است! ◄

مطالب مرتبط
بنر