باز هم توهم توطئه ،ربا درلوگوی بانکهای کشور!/عکس

دوشنبه ، 30 تیر 1393 ، 12:05

 

گاهی فکر کردن زیاد کار دست برخی ها می دهد. یعنی اندیشه ، تفکر و هوش بالا باعث می شود برای هرچیزی در پی یافتن ریشه و عامل باشند و به نتایجی برسند که چندان هم با عقل سازگاری ندارد.

به گزارش بانکی دات آی آر، تئوری توطئه یا توهم توطئه اصطلاحی است که در ابتدا، وصفی برای هر ادعای دسیسه‌گری بود. با این وجود، امروزه، تئوری توطئه فقط در این معنا به کار می‌رود: تئوری‌ای که رویدادی کنونی یا تاریخی را نتیجهٔ نقشهٔ مخفیانهٔ گروهی دسیسه گر (عموماً قدرتمند) می داند.

توطئه عبارتست از نداشتن اعتقاد یا باورنکردن شکل ظاهری و رسمی رویدادهای سیاسی، اجتماعی و اقتصادی.تئوری توطئه در شکل حاد آن بیانگر این است که تمامی بدبختی‌های عالم در پی اعمال گروهی از افراد پرنفوذ و معمولاً پنهان است. در بیان این مفهوم گفته می‌شود گروه‌های کوچک و تیزهوشی دارای امکانات سیاسی، مالی، نظامی، روانی و علمی در پس تمام حوادث خوب و بد این دنیا هستند.

البته که جهان از توطئه و توطئه گر خالی نخواهد شد اما متهم کردن افراد، سازمان ها و نهاد ها به توطئه امری است که خود نیازمند رسیدگی و برخورد قانونی دارد.

کسی در مورد نظام ضد ربوی بانکداری ایران شکی ندارد. درست است که نظام بانکی ماخالی از ایراد نیست و حتی بعضا اشتباهاتی دارد ونیاز به بررسی و به  روز رسانی دارد.

اما حقیقت این است که نظام بانکی ایران یکی از پیشتازان بانکداری اسلامی و الهام بخش بسیاری کشور هاست . اخیرا عده ای متاثر ازتوهم توطئه اقدام به انتشار تصویری در برخی از شبکه های اجتماعی زده اند که نظام بانکی به چالش کشیده و به گناه نکرده متهم می کند.

لوگوی بانک ها توسط برخی افراد نامعلوم به بازی گرفته شده و  نشان می دهد که کلمه "ربا" را در خود پنهان دارند!!!

امری که به هیچ روی پذیرفته شده نیست و اتهامی است که به عقیده نگارنده باید از سوی بانک ها مورد پیگیری قرار گرفته به اتهامات مطرح شده به صورت قضایی رسیدگی شود و بانک ها باید شکایت کنند.

چراکه چنین اقداماتی امنیت نظام بانکی و اعتماد مردم را کمرنگ می کند.

از باز نشر این تصویر عذر خواهی می کنیم اما جهت تنویر افکار عمومی و اطلاع رسانی برای برخورد با چنین اقداماتی ضروری به نظر می رسد:

البته کاربران شبکه های اجتماعی هم پاسخ های در خوری به این ادعا داده اند که قابل توجه است در ادامه برخی از آنها را می خوانیم:

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

==================

► بحث امنیت در بانکداي الکترونیکی( بخش پایانی)
بحث امنیت در بانکداي الکترونیکی( بخش پنجم) ◄

مطالب مرتبط
بنر