سلفی ها و دگرگونی در بانکداری موبایلی( بخش اول)

شنبه ، 16 آبان 1394 ، 11:02

 

بانکی دات آی آر: بزرگترین تفاوت بین جوانان هزاره سوم و نسل های دیگر پذیرش و استفاده از فن آوری در میان آنهاست. این ترجیح به  انجام معاملات بانکی نیز گسترش می یابد، که در آن مصرف کنندگان نسل Y ترجیح می دهند از قابلیت های دوربین در دستگاه تلفن همراه خود برای امور بانکی شان استفاده کنند.

عشق نسل هزاره از سلفی گرفتن نه تنها طریق تعامل مردم در محیط های اجتماعی  و یا ثبت لحاظ خوش تفریحات را تغییر داده است، بلکه در واقع شیوه ی انجام کسب و کار از طریق کانال های تلفن همراه را دگرگون کرده  و فرصت فوق العاده ای برای موسسات مالی و بازرگانان تلفن همراه بوجود آورده است.
به عنوان بزرگترین جمعیت سنی در ایالات متحده ، و 90 درصد از صاحبان گوشی های هوشمند، عادات خرج جوانان هزاره سوم، تاثیر اقتصادی بزرگی دارد. درک اولویت های موبایلی جوانان هزاره سوم برای هر کسب و کار در هر صنعتی که می خواهد به این نسل پرنفوذ از مصرف کنندگان دست یابد، بسیار مهم است.
به همین دلیل، موسسه ی Mitek به تازگی با شرکت تحقیقاتی زاگبی اقدام به انجام یک نظرسنجی از یکهزار مصرف کنندگان آمریکایی سنین 18 تا 34 کرده است. در این نظر سنجی مواردی مورد بررسی قرار گرفته اند که عبارتند از : درک چگونگی استفاده ی جوانان هزاره سوم از دستگاه های تلفن همراه خود برای امور بانک و تجارت؛ اینکه این مصرفکنندگان چه نوع قابلیت های موبایلی از شرکت های مورد معامله ی خود انتظار دارند، و اینکه درآینده ی تجارت موبایلی خواهان چه هستند.
از خرید، تا امور بانکی و پرداختهای موبایلی، جوانان هزاره سوم نه تنها کسب و کار روزانه خود را از طریق دستگاه های تلفن همراه شان انجام میدهند، بلکه به طور فزاینده ای براساس قابلیت های تلفن همراه خود تصمیم میگیرند که با چه کسی یا نهادی تجارت کنند. بررسی نشان داد که 86٪ از این افراد معاملات خود را از طریق تلفن همراه انجام میدهند، که در این میان 11٪ بصورت روزانه اقدام به این کار میکنند.
جالب توجه است که 42 درصد از پاسخ دهندگان به نظرسنجی اعلام کردند که تصمیم شان مبنی بر اینکه مشتری یک شرکت باشند و یا طرف معامله ی خود را تغییر دهند،  بر اساس قابلیتی است که کسب و کارها به کاربران میدهند تا با تلفن همراه به امور مربوطه بپردازند.

در حالی بی شک مصرف کنندگان جوان امروز عاشق دوربینهای گوشی های هوشمند خود هستند، این بررسی نشان داد که در تصمیم گیری های جوانان هزاره سوم برای انتخاب طرف معامله، دوربین گوشی از جمله عوامل پیشران محسوب میشود. قریب به اتفاق 96 درصد از پاسخ دهندگان به نظرسنجی دوربین  گوشی های هوشمند خود را بخشی بسیار مهم از موبایل میدانند، حالآنکه نزدیک به 50 درصد می گویند که تلفن همراه بدون دوربین "عملا بی مصرف" است.

منبع:FinancialBrand

مترجم: مهرداد دستورانی


 

► سلفی ها و دگرگونی در بانکداری موبایلی( بخش پایانی)
کاهش نیاز به پول نقد و یک نکته امنیتی ◄

مطالب مرتبط
بنر