سلفی ها و دگرگونی در بانکداری موبایلی( بخش پایانی)

شنبه ، 16 آبان 1394 ، 13:30

 

بانکی دات آی آر: بزرگترین تفاوت بین جوانان هزاره سوم و نسل های دیگر پذیرش و استفاده از فن آوری در میان آنهاست. این ترجیح به  انجام معاملات بانکی نیز گسترش می یابد، که در آن مصرف کنندگان نسل Y ترجیح می دهند از قابلیت های دوربین در دستگاه تلفن همراه خود برای امور بانکی شان استفاده کنند.

مصرف کنندگان هزاره سومی می خواهند به سرعت و به سادگی گرفتن یک عکس از آی دی خود - بدون کاغذبازی یا تایپ کردن دستی، قادر به ثبت نام در برنامه های خرده فروشی و یا دیگر خدمات جدید باشند. آنها می خواهند احراز هویت و تأیید پرداخت های موبایلی خود و دیگر معاملات و تراکنشهای حساس را با یک سلفی انجام دهند.
شرکت های پیشرو در حال حاضر متوجه این روند شده اند و قابلیت عکسبرداری تلفن همراه را نیز به راهکارهای خود وارد کرده اند. مسترکارت به تازگی اقدام به معرفی سرویس "پرداخت توسط سلفی" کرده است که از طریق آن اجازه می دهد تا مصرف کنندگان با یک عکس از چهره خود برای پرداخت های موبایلی احراز هویت کنند.

شرکت های دیگر نیز به خوبی اقدام مسترکارت را پی گرفته اند، یافته های این تحقیق نیز نشان داد که جوانان هزاره سوم برای امنیت درتراکنشهای موبایلی خود ارزش قائلند و سادگی گرفتن یک سلفی برای تأیید هویت را بسیار می پسندند. پنجاه و چهار درصد اعلام کردند که هنگام استفاده از تلفن همراه، امنیت بر راحتی ارجح است؛ ما نیز متوجه شدیم که جوانان هزاره سوم در واقع میلی به رها کردن تراکنشهای موبایلی ندارند.
اما اگر غیر از این باشد، دلیل را باید در روند بسیار کند و یا لزوم وارد کردن اطلاعات بیش از حد، جستجو کرد. دوربین تلفن همراه را میتوان راه حلی برای هر دو مساله دانست، و همانطور که قبلا اشاره شد، جوانان هزاره سوم ترجیح می دهند که یک عکس بگیرند تا اینکه ملزم به تایپ اطلاعاتی بر روی دستگاه های تلفن همراه خود باشند.


عکسبرداری تلفن همراه می تواند با اضافه کردن یک لایه ی احراز هویت سریع و آسان برای کاربران، به سازمان های مالی در ایجاد توازن درست بین امنیت و راحتی کمک کند. قریب به اتفاق 86٪ از پاسخ دهندگان گفتند که هنگام افتتاح حساب و یا ثبت نام در یک سرویس جدید از طریق کانال های تلفن همراه،  آنها  حاضر به گذراندن  "چند مرحله اضافی به منظور بررسی هویت (خود)" هستند؛ و 64٪ نیز بر این باورند که شرکت هایی که به منظور بررسی و احراز هویت از عکس کاربران استفاده میکنند، حفاظت از اطلاعات حساب کاربر را با آخرین فن آوری ها انجام میدهند.

نهایتا اینکه یافته های این نظرسنجی جدید را میتوان به عنوان یک هشدار برای کسب و کارهایی که مایل به داشتن مصرف کنندگان هزاره سومی هستند، درنظر گرفت. ارائه قابلیت های پایه ای موبایل، دیگر کافی نیست. جوانان هزاره سوم می خواهند دوربین های تلفن همراه خود را برای بیشترتراکنشهای دیجیتال بالا ببرند و کسب و کار خود را به شرکت هایی بسپارند که خدمات نوآورانه و راحتی با استفاده از دوربین تلفن همراه، ارائه میدهند.

منبع:FinancialBrand

مترجم: مهرداد دستورانی


► سلفی ها و دگرگونی در بانکداری موبایلی(بخش دوم)
سلفی ها و دگرگونی در بانکداری موبایلی( بخش اول) ◄

مطالب مرتبط
بنر