سرویس پرداخت Chase؛ تغیردهنده ی عرصه ی کیف پول موبایلی؟ یا ناکام بزرگ بعدی ؟(بخش پایانی)

پنجشنبه ، 28 آبان 1394 ، 09:38

 

بانکی دات آی آر: Chase pay یک سرویس آنلاین، تحت اداره ی شرکتی با همین نام است، که ارسال و دریافت پول با یک آدرس ایمیل که در این سرویس ثبت نام شده را، امکانپذیر میسازد.  این سرویس سریع، راحت و امن بوده، و آغاز آن نیز بسیار آسان است_ آنچه مورد نیاز است تنها یک آدرس ایمیل معتبر و یک حساب بانکی در آمریکاست.

جلب رضایت تجار و در عین حال انگیزه بخشی به مشتریان

سرویس پرداخت Chase رویکرد بسیار متفاوتی را پیش گرفته است. این شرکت می داند که موفقیت در کسب و کار پرداخت ها، مستلزم جلب رضایت تجاروبازرگانان و در عین حال انگیزه بخشی به مشتریان است. در حالی که جزئیات کامل این رویکردفاش نشده است، اما میتوان گفت راه حل، ادغام وفاداری و پاداش است که به مشتریان دلیل و انگیزه ای برای استفاده از سرویس پرداخت Chase  بدهد.
از سویی دیگر، شرکت Chase در حال کار با تجار است تا اطمینان حاصل کند این دسته از مشتریان در بسیاری از نقاط قادر به استفاده از سرویس پرداخت Chase باشند. جزییات دقیقتر به طور کامل فاش نشده است، اما همین قدر میتوان گفت که تجار برای انجام معاملات و تراکنشها با سرویس پرداخت Chase کمتر از کشیدن سایر کارتهای اعتباری استاندارد، هزینه میپردازند. شرکت Chase با MCX (مخفف عبارت تبادل تاجر و مشتری) _ کنسرسیوم غول پیکر خرده فروشی  متشل از شرکتهای والمارت، تارگت و بست بای_نیز وارد همکاری شده است؛ که به این ترتیب امکان ارتباط فوری با بیش از صدهزار (و بسیاری از محبوب ترین) بازرگانان و تجار را خواهد داشت. نکته این است که Chase اهمیت توجه و اتکا به هر دو عنصر کلیدی حاضر در یک معامله خرده فروشی را، مورد نظر قرار داده و به رسمیت می شناسد.
همانطور که قبلا گفتهشدف رفع  تمام چالشهایی که کیف پول موبایلی  پیرامون خود دارد، بسیار دشوار است. به نظر می رسد کاستی های سرویس پرداخت Chase، عمدتا در تجربه کاربری می باشد. از طرف دیگر، به این دلیل که سرویس پرداخت Chase یک اپلیکیشن است، وابسته به گوشی های هوشمند است و بنابراین می تواند توسط هر کسی با یک کارتChase  مورد استفاده قرار گیرد. هرچند، به دلیل اپلیکیشن بودن، دسترسی به کیف پول به سادگی سرویس پرداخت اپل و آندروید نمیباشد. کاربر میبایست قفل گوشی خود را گشوده و اَپ را باز کند. هدایت تراکنش نیز کمی سنگین بنظر میرسد، زیرا شامل تولید یک کد QR است که پس از آن در POS اسکن شده و مورد پردازش قرار گیرد. بواقع کدهای QR هرگز در ایالات متحده فراگیر نشد، پس جالب است ببینیم که چگونه این تجربه از سر گذشت و Chase چگونه آن را در طول زمان تکامل و تحول بخشید.
به نظر می رسد بازار کیف پول موبایلی به صورت روزانه درحال تغییر است. این به خـرد شرکت Chase  منوط است که با چنین موقعیت قدرتمندی در بازار، راهکارهای خاص خود را ایجاد کرده و ارائه دهد. این شرکت با پرداختن به مسائل مرتبط با تجار و مشتریان، رویکرد هوشمندی برگزیده است. با این حال، باید دید که آیا تجربه نه چندان خوشایند کاربری، از اتخاذ و انتخاب گسترده ی این سرویس جلوگیری خواهد کرد یا نه.

 

برگرفته از thefinancialbrand

مترجم: مهرداد دستورانی

► دوراهی اپلیکیشنهای پرداخت موبایلی؛ ساختن یا خریدن(بخش دوم)
سرویس پرداخت Chase؛ تغیردهنده ی عرصه ی کیف پول موبایلی؟ یا ناکام بزرگ بعدی ؟ (بخش اول) ◄

مطالب مرتبط
بنر